söndag 20 september 2009

Någonstans måste man ju börja

Hur skriver man egentligen ett första blogg-inlägg? Inte vet jag. Det är väl bara att sätta igång antar jag.

Om någon hade frågat mig i maj om jag någon gång hade tänkt på att starta en egen blogg så hade jag svarat: "Nej, absolut inte!". Ändå sitter jag här några månader senare och har gjort just det. Vad är det som har ändrats? Inte något särskilt egentligen. Jag började följa några andra bloggar, framför allt sådana om trädgård, och tänkte att det här var ju ett bra sätt att få nya kunskaper, inspiration och kontakter. Det är alltså den största anledningen till att själv börja skriva.

Även om det kommer bli en hel del trädgårdsfunderingar så vill jag inte begränsa mig till bara det. Jag ser det här som ett sätt att sortera minnen, tankar och bilder som berör allt i livet. Förhoppningsvis kan jag göra det på ett opretentiöst sätt och få vara kreativ i det lilla. Vi får se hur det går...

Välkomna!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails