onsdag 14 oktober 2009

Ett angenämt problem

Efter jobbet var jag ute en timme och fixade lite på den plats där lärken stod. Funderar mycket på vad jag ska göra av den platsen. Allt ifrån en berså med sittplats till en stor pionrabatt har figurerat i mitt huvud. Innan trädet fälldes hade jag helt klart för mig vad jag ville göra men efteråt ser det annorlunda ut än jag föreställt mig. Känns ändå som ett angenämt problem och dessutom återstår det hur mycket jobb som helst, för marken är inte den bästa. Tidigare ägare har haft sand- och grushög här.
När det var dags att gå in och laga middag var jag helt genomfrusen. Varför blir man lika förvånad varje år när kylan kommer? Det blev till att tända en brasa i kaminen för att få upp värmen i matrummet. Den där brasan värmer gott nu också när jag sitter vid datorn.

När jag tittar in i era bloggar kan jag ibland bli nyfiken på hur det ser ut där ni skriver era inlägg. Sitter ni vid ett arbetsbord, i soffan eller sängen? Jag sitter i alla fall här i matrummet och skriver. Hade jag haft ett kök som det gick att sitta i så hade det nog blivit där istället. (Det finns planer på att bygga ut köket). Ovanför brinner ljus i kökslampan och till höger, i fönstret, hänger tre glaskulor från Stockholms Glasbruk på Skansen. Dem gillar jag jättemycket. De hängde tidigare i sovrumsfönstret men det känns bättre här eftersom jag ser dem mer då. Banden som de hänger i byts ut efter årtid eller högtid. Röda på julen, gula vid påsk och nu är det hög tid att byta till halloween-orangea band (det enda "halloweeniga" som kommer över min tröskel).

Nu ska jag ladda inför kvällens match och min favoritserie True Blood.


2 kommentarer:

Hanna sa...

Vad mysigt med en brasa i matrummet! Kulorna va fina!

Jag sitter vid datorn i sovrummet just nu, har visat bild på det förut... ett gammalt symaskinsbord.
Annars sitter jag lite varstans med bärbara...

Nötkransar e fina! Jag har oxå gjort några förr om åren, fast jag har blandat kottar och nötter.
Den jag behöll själv hängde jag på lekstugan... då var det någon liten mus och snodde nötter av mig, så den kransen är lite kal nu :D
Limpistol 'måste' man ha... bra till allt möjligt :P

Ha d gott!
Kram Hanna

Marina sa...

Jag sitter oftast i soffan i tv-rummet med datorn i knäet. Just nu har jag familjen runt mig och vi ser på fotboll. Kaminen är tänd och hunden ligger vid våra fötter. Kram!

Related Posts with Thumbnails