tisdag 20 oktober 2009

Kastanjer... Igen!

Ja, jag vet. Jag är helt insnöad på kastanjer och nu har det blivit mer kastanjepyssel. Men det går inte att förneka att kastanjeträdet har en framträdade roll här på min tomt och varför då inte utnyttja det så mycket som möjligt? Idag blev det därför ett dörrhjärta och en spiral till mitt Västergården-fat.


Men jag har gjort annat än fixat med kastanjer idag. Har ett nytt dekorationsexperiment på gång i källaren, förutom lite betongsaker som redan är där nere för att härda. Jag visar när det är färdigt.



Ett litet dilemma jag har gäller en lampa som varit farmor och farfars. Den hade först ingen skärm och eftersom lampan är väldigt speciell så var det inte lätt att hitta en som passade. I lördags hittade jag dock en, men den behöver modifieras eftersom den har en prålig guldspets. Har tänkt limma på en vit spets ovanpå den guldiga men det verkar omöjligt att hitta en spets som är fin och lagom smal. Jag har en gammal, vit spets som skulle vara perfekt men den är 5 cm för kort. Självklart! Men jag ger inte upp. Jag ska hitta en som passar. Jag tror att loppisar eller antikaffärer får bli nästa anhalt att leta spets.


3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vad fint med kastanjer!
Jättefint hjärta! Hur har du fått hål i dem?

Vad har du för spännande betong på gång?

Hanna sa...

Oj vad fint!
Undrar också hur du fått igenom najtråden(?) har du borrat hål först, eller är dom sådär mjuka?

Jag måste leta fram kastanjer nånstans ifrån :D

Ha d gott!
Kram Hanna

Hannasvirrvarr sa...

Hej! Så roligt att du tittade in i min blogg. Jag håller verkligen med om att det är roligt att man kan "umgås" med andra likasinnade via bloggarna.

Vad fiffigt att använda kastanjerna, att göra något av det som det finns mycket av och nära till hands är en bra filosofi tycker jag. Men jag undrar samma sak som Kamomilla och den andra Hanna, hur får du hål i dem?

Related Posts with Thumbnails