lördag 28 november 2009

Berusande dofter

Det blev ett sent inlägg idag. Har haft fullt upp nu ikväll med att plocka fram ljusstakar och stjärnor till fönstren. Kärt besvär. Nu när jag sitter här vid datorn blir jag fullkomligt berusad av doften från de vita hyacinterna. Jag tycker synd om dem som inte tål doften och måste köpa doftlösa varianter. Det blir inte alls detsamma.

Hyacinterna har jag planterat i en glasskål tillsammans med en vit amaryllis. Jag virkade ett "fodral" till skålen och stjärnor är ju ett återkommande tema här hemma.

Jag måste bara visa julrosens blommor också. De är helt underbara nu. Jag kan inte se mig mätt.

Imorgon blir det veckoinköp på Ica och kanske ett besök på en loppis i Hörby också. Var på två loppisar idag. Bara helt bedrövliga saker fanns det, i alla fall på den ena.

God natt!

3 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Hyacinter är verkligen helt underbara, speciellt doften!

Tusen tack för tipset om ymer... när jag googlade på 'filmjölk på danska' så fick jag träff på ymer :)
Men när jag sökte på ymer på svenska så gick det sämre...
Och visst verkar det rimligt i receptet.. jag var lite inne på att det kunde vara creme fraiche eller liknande... men nu vet jag tack vare dig!

Ha en fin första advent! Kram Marie

Vicky sa...

Jag älskar julrosor. Tyvärr så är det inte ömsesidigt. Så jag får njuta av dina bilder iställt.

Marina sa...

Hyacintdoften längtar jag efter! Mina har inte slagit ut ännu men det kommer väl snart.
Kram!

Related Posts with Thumbnails