måndag 16 november 2009

Dimma och exotiska färger

När jag gick upp i morse var det sådan dimma att det var som att titta ut i filmjölk. Jag trodde att den skulle lätta framåt dagen, men ack vad jag bedrog mig. Det har varit nästan lika disigt hela dagen. Bilden tog jag vid åttatiden från ovanvåningen och då hade det hunnit bli en aning klarare. Bara som trollerivatten (barnen säger det om vatten i ett glas där det först varit mjölk) istället för filmjölk.

Inne har jag som tur är min hibiskus som lyser upp tillvaron. Det är två gamla plantor satta i samma kruka. De senaste veckorna har de blommat oavbrutet med två-tre blommor åt gången. Det lustiga är att de hela tiden blir olika. De verkar ha muterat eller något. Från början var det en planta med enkla, gulaprikosa blommor och en med enkla, röda. Men nu. Ja, ni ser ju själva...

Inte alls så värst juliga blommor, men det får gå. Jag har faktiskt tjuvstartat mitt julmusiklyssnande idag. Brukar alltid vänta till första advent för att inte hinna tröttna till jul. Men idag köpte jag EMD:s julskiva på ICA. Inte en gruppp som jag lyssnar på annars, mer än det man hör på radio, men en del av pengarna från försäljningen går ju till Childhood. Den var faktiskt helt okej och oväntat traditionell.
Nu blir det middag. Skink- och grönsaksgratäng. Ha det gott, go´vänner!

2 kommentarer:

Prima Gård sa...

Vilken rolig blomma! Vem vet, den blir kanske röd lagom till jul... ;)

Emma

Marina sa...

Fint med dimma sådär mot skogen tycker jag.
Jag har börjat fundera på julmusik mne inte spelat den ännu. Kram!

Related Posts with Thumbnails