måndag 28 december 2009

Jullov, på riktigt

Nu när det har blivit måndag igen känns det ännu mer att jag har jullov. Precis före jul var det lite mer osäkert hur det skulle kännas att ha ledigt. Rektorn på min skola sa nämligen först att mitt vikariat skulle förlängas till våren och sedan upptäckte hon att det inte alls var säkert. Det kändes ju inte helt okej att först tro att allt var klart och sedan få sväva i ovisshet. Men precis innan jul blev det i alla fall klart att jag kommer att få vara kvar under hela vårterminen och det känns ju skönt. Nu blir liksom jullovet mer berättigat dessutom.

Mina älskade Lisa Larsson tomtar.
Idag har jag bara slappat. Plockat bland alla fina julklappar, tittat på reprisen av Stjärnorna på slottet och myst. Tror att jag ska gå ner i källaren nu och hämta upp lite julgotter. Kanske titta på matinéen på TV.

Riktigt såhär fina är inte de vita hyacinterna längre. Snart kommer däremot klockorna på två amaryllisstänglar slå ut, då blir det ny blomsterfägring att njuta av.

2 kommentarer:

Marina sa...

Det är så ovisst och jobbigt när man inte vet hur det blir med jobb. SKönt att veta fram till sommaren nu i alla fall och för varje månad du jobbar får du ju mer o mer arbetslivserfarenhet också och det brukar det ju frågas efter när man söker jobb(om det nu skulle bli så att du behöver söka annat jobb sen).

Söta tomtar!

Jag har ju också lov nu och de tär så skönt men det går så fort. Idag blev det en snabbsväng med sonen på stan. Han behövde nya jeans och det var faktiskt snabbt fixat. Har gått en runda i skogen med Ronja också. För övrigt så plockar jag lite här o där och slappar emellanåt (= kollar bloggar!).

Kram!

mitt gröna hjärta sa...

God fortsättning, skönt med lite ledigt! Tur att du fick ett positivt besked innan lovet, inte kul att gå att oroa sig.
Ha det gott!
Jenny

Related Posts with Thumbnails