lördag 16 januari 2010

Dörrkrans med bling-bling

Hallå, alla bloggvänner! Äntligen helg igen och en chans till lite mer pyssel hemma. Här i min del av Skåne är det grått och blåsigt idag. Kylan håller i sig, så snön har vi ännu kvar. I kaminen brinner en värmande brasa, utanför fönstret mumsar småfåglarna på frön och i skidspåret gör längdåkare och skidskyttar vad de kan för att prestera bra resultat.

Dörrkransen jag gjorde före jul håller fortfarande stilen. Men nu har den fått nytt band och lite andra dekorationer. Röda äpplen och kanelstänger passar inte lika bra längre.

Det fick bli ett ljusblått band och små "diamanter". Diamanterna ska man egentligen ha i håret men nu passar de bättre i kransen. Det blev också ett sorts hjärta av blank ståltråd.

Nu ska jag titta runt i lite andra bloggar och se vad ni hittat på där ute i bloggosfären. Jag vill ha lite inspiration för min hjärna går på lågvarv just nu. Det kan jag säkert hitta hos er.

Ha en fortsatt fin lördag!

5 kommentarer:

Marina sa...

Har itne varit hemma så mycket idag men här är grått o kyligt nu i kväll tycker jag. Brasan är guld värd!

Fint mred kransen, här hänger julkransen kvar ännu men i morgon har jag nog inget inplanerat så då kanske jag pysslar lite. Kram!

Millan sa...

Kransen blev fin, ett bra sätt att återanvända sina saker på.
Ha det så bra!

Fröken Fräken sa...

Oja, helg är underbart! Fast jag fick inte så mycket pysslat igår, om jag inte har hyfsat städat får jag inte inspirationen att pyssla. Hoppas på bättring idag!
Fin våruppgraderad krans! Och vad fint att ha vit dörr, jag har mahognyfärgad dörr.. mörkare än mörkast!

Bibbi sa...

Så fin kransen blev! Vilken bra ide med hår dekorationen i kransen!
Kramen

mitt gröna hjärta sa...

Vilken bra idé att vårpiffa kransen! Längtar riktigt tills jag får börja binda vårkransar nu...
Ha en bra söndag!
Jenny

Related Posts with Thumbnails