onsdag 20 januari 2010

En gnällig parentes

Jag undrar när jag kommer att få så pass färdigt och fint någonstans i det här huset att jag kan visa upp ett helt rum i ett inlägg. När jag tittar runt på andra bloggar så ser jag bilder av hela rum. Sovrum, kök, badrum och vardagsrum. Och allt ser så klart ut. Inga lister som saknas, inget avskavt tak och inga fula tapeter.

Här finns det mycket som är bra, men inget som är helt klart. Inget som är precis som jag vill ha det. Sen kan man ju fråga sig om jag gör något åt det. Nja, sådär. Men det känns lite övermäktigt ibland och mycket att klara på egen hand. Dominoeffekt är dessutom ett ord som ligger nära till hands. Det går inte att göra det ena, utan att göra allt det andra. Hade jag massor av pengar så kunde jag ju ta hit hantverkare. Men när jag gjorde det, för att slipa och olja alla golv, blev jag så missnöjd att de fick komma hit och göra om en del. Då blir man lite avskräckt och dessutom har jag ju inte massor av pengar.

Nej fy, som jag gnäller! Det är inte roligt att läsa gnäll. Jag vet. Imorgon ska jag ta nya tag och tänka positivt. Den här kvällen och det här inlägget får ses som en parentes.

1 kommentar:

alegni sa...

hej karin och tack för besöket och kommentaren du lämnade på min blogg för ett tag sedan!
vad mycket trevligt det fanns att kika på här! kolakakorna du visade några inlägg ner brukar jag också baka till jul och till alla större kalas - de är supergoda.
du, ibland måste man få gnälla lite, för efteråt känns det lite bättre igen :)
ha det gott, kram
ingela

Related Posts with Thumbnails