tisdag 12 januari 2010

...och lite blått

Jaha, då var julen helt borta för den här gången och hela huset städat. Känns skönt men lite tomt. Det blev mest dekorationer i vitt och silver som jag trodde att det skulle bli. Men även lite blått faktiskt. Det är annars inte en speciellt vanlig färg hemma hos mig. Har liksom aldrig hamnat i en sån där blå period. (Rosa däremot, är en helt annan historia).

Mina höga Sia-ljusstakar gillar jag jättemycket och de brukar få komma fram med jämna mellanrum. Ibland med sand i, ibland sjösten och den här gången med runda glaskulor. Ser lite ut som is och passar bra ihop med de blå ljusen.
Den vita rea-amaryllisen är fantastisk just nu och hyacinterna likaså. Det var meningen att den vita amaryllislöken på bilden nedanför skulle ha blommat till nyår men så blev det verkligen inte. Trodde först att den var död eftersom det inte hände något med den. Men sen när jag tog upp den ur krukan, såg jag att rötterna faktiskt såg fräscha ut och då fick den en ny chans. Den står på sekretären planterad i en buljongkopp från Gustavsberg med det passande namnet Grå ränder.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag trodde inte heller att jag gillade blått, men förra våren och sommaren provade jag på, och blev fast! Kan mycket väl bli blåa detaljer framemot våren!
Vad alla andra lyckas få sina amaryllisar att blomma länge! Min skrumpnade ihop efter bara ett par dagar.. snopet!

Related Posts with Thumbnails