lördag 23 januari 2010

Så kan det gå

Det blev ett helt oplanerat besök i närmaste staden idag. Brorsans 8-åring ville ha shoppingsällskap. Hon skulle köpa nya kläder till ett födelsedagskalas och faster hade inget emot att följa med. Faster blev dessutom tvungen (?!) att köpa en ny väska till sig själv. Alldeles för dyr och usel timing, såhär i årets fattigaste månad, men vad ska man göra när den hänger där och ropar ens namn? Man är ju helt försvarslös!

På vägen hem passerades de här fina pållarna. De ser så härliga ut där i snön. Men de var svåra att fota från en bil i rörelse. Ni ser säkert vilka härliga arbetshästar det är.

Här är den nya väskan. Jag intalar mig själv att den är jättepraktisk eftersom den är stor nog att rymma block, almanacka och dylikt till jobbet. Den passar att använda i sommar också, eftersom den inte är svart. Tur att man är så bra på att hitta förnuftiga skäl till dyra inköp. Ikväll blir det botgöring genom att äta en middag bestående av rester från kylen.

Ha en fin kväll!

5 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Nej det är inte lätt när väskor och andra ting ropar efter än när man kommer in i affären.
Kul att 8-åringen ville ha sin faster med.
Vilka härliga pållar där i snön...
Trevlig helg Marie:)

Marina sa...

Det där med ropande grejer är inte lätt. De där tofflorna ropade så högt så högt efter mig. Jag hörde dem ända hem den dagen jag provade utan att köpa. Så kunde jag ju inte ha det så jag var ju tvungen att åka in o köpa dem.

Kram!

A Cup Of Emilia sa...

Hejsan! Du har fått en award utav mig i min blogg :) Kramar

Millan sa...

Ja ibland går det bara inte att motstå, jag köpte ett koziol 3 vån kakfat i rött för att matcha köket, inte kunde det vänta till lön ;)

Annika Christensen sa...

Samma hände mig..
Fin din väska är i blått.
Min är svart.
jag undrar alltid varför man har mer smak än pengar?
Vilka fina pållar.
Grattis till awarden
Annika

Related Posts with Thumbnails