torsdag 4 mars 2010

Mars, mars, måne...

...jag kan lura dig till Skåne! Så kändes det idag, när de sa på radio att våren kommit till Skåne. I Malmö och Lund har dygnsmedeltemperaturen hållit sig över nollan, och då är det visst vår. Men hallå, jag bor också i Skåne. Här kom inte kvicksilvret över minus ens mitt på blanka dagen. Jag känner mig lurad.

Den söta, lilla mars-flickan kommer från en gammal almanacka som jag slaktat. Hon står just nu i mitt sovrum som en påminnelse om att ännu måste fåglarna få mat. Inte för att jag skulle glömma dem, men ändå. En liten färgklick är hon ju också.

Var det förresten någon som såg Drömmen om Italien på TV4 igår? Kan nog bli ganska kul att se hur de ska få till det där stället. Som upplagt för fight. Jag gillade arkitekten också. "Kan man riva den här väggen?" " No". "Kan man sänka golvet?" "No". Effektivt fåordig.

Må så gott allihop!

7 kommentarer:

Vicky sa...

Här är det också långt till våren. Jag la precis upp några bilder på bloggen som togs i april förra året. Helt ofattbart att det bara skiljer en månad på dom bilderna och på vädret nu.

Villa Solgården sa...

Vilken fin header du fått till!
Läste det där på text-tv... Vår? Vardå?? Men vi har det bästa framför oss. :)

Jag hade verkligen sett fram emot att se Drömmen om Italien, men så gick jag och glömde bort det! :/ Måste ta reda på om det går någon repris.

Häftigt förresten att Andreas varit din klasskompis. :) Skulle också gärna läsa hans biografi!

Kram!

Marina sa...

Vislka söta bilder!

Här har det inte heller varit + grader idag men jag hoppas på helgen. Nu behöver jag nämligen utetid och trädgårdsfix för att ladda mig lite.

Kram!

Agge sa...

Hej Karin,
Jag tänkte på dig när de sa att våren kommit till Skåne. "Lyllos" Karin var min tanke men men...
Nej jag orkar inte med den typen av program. Hörde kollegerna berätta om att det med 100% kommer att bli dispyter. Däremot kollade jag på Fuskbyggarna
Ha en jättemysig helg
Kram Agneta

Huset vid ån sa...

God Morron vännen! Tack för din trevliga kommentar som du skrev till mig igår det blev en bra start på morgonen! Hoppas allt är bra med dig. Visst såg jag Drömmen om Italien....Vad ska man säga? Kan väl inte bli annat än intriger! Det ska bli spännande att följa dessa par, vilka som får stanna o vilka som åker ut först. Gillar också arkitekten, inga krusiduller där inte! Raka puckar! Fniss! Önskar dig en sköön helg med solsken! Kram Therese

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken söt liten tjej... passar bra i en liten ram.

Jo, jag såg också programmet...redan ett par stycken man "retar" sig på. Kan nog bli kul!

Ha det gott, kram Marie
PS. Här på västkusten skiner solen idag och vi har -18 grader... hua! Känns inte som vår riktigt än...

Fröken Fräken sa...

Här har vi bara -5 idag och det känns som värsta vårvärmen!!! Tänk så olika man kan se det.. men det är ju för att det har varit så fruktansvärt kallt här hela vintern, att man blir tacksam för minsta lilla... och det har inte snöat alls iag! Kanske det blir vår här med..

Related Posts with Thumbnails