söndag 7 mars 2010

Pärlor och Flarn

Efter att ha sett Jörgen Brink gå i mål som vinnare i Vasaloppet, gav jag mig ut för att besöka min närmsta söndagsöppna loppis. Det hade jag inte mycket för. Den är nästan irriterande välordnad och inte speciellt billig. Jag tycker nog att en loppis ska vara lite stökig, med osorterade fyndlådor och saker lite huller om buller. Det fanns två fina glasburkar som jag gärna skulle lägga vantarna på, men 175:- för båda är lite väl mycket, speciellt som ena locket är trasigt.

Min ICA-butik i Hörby kan man däremot lita på. Det fick slinka ner en pärlhyacint i kundvagnen. Den fick hamna i en zinkkruka som jag inte använt på evigheter. Ovanpå la jag lite "strö" av nedklippta slångrenar.

Några knäckflarn hann jag också baka innan jag blev "tvungen" att dricka eftermiddagsfika.

Hoppas att Ni får en fin avslutning på veckan!

10 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Håller med, en loppis ska liksom kännas i kroppen... man vill rota omkring och få pirret när man hittar Det!

:)
Mysig med lite vårlökar och fika... själv bakade jag en björnbärspaj som fikade på i solen. Underbart!

Ha en fin ny vecka, kram Marie

Bibbi sa...

Håller med dig! Tyvärr hamnar jag oftast just på liknande loppisar... Känns mer som anikhandel och svindyra priser..:(

Så fint med kvistarna kring lökarna! Blev vekligen pricken över i'et:)

Ha en härlig vecka!
Kramen

Marina sa...

Fint o gott!

Jag vaknade tidigt i går och bestämde då att jag skulle åka till loppisarna i Åhus kl 9. SOmnade sen om lite och när jga vaknade igen hade jag glömt vad jag bestämt i "ottan". Men jag gjorde ju annat kul.

Kram!

SKOOGSTROLLET sa...

Hmm, antingen har jag mer tyngd i stövlarna eller också har vi sämre skare för det var inte många steg jag höll mig ovanpå, men till komposten skulle jag likväl. Snöiga knän går ju över. :-)

Eller som igår när jag bar hälften av bräderna till baksidan innan kar´n förstod att det var smidigare att öppna fönstret så de direkt hamnade på rätt sida. Så lite motion har jag allt fått.

Vicky sa...

Snyggt blev det med pärlhyacinterna i zinkkruka. Och flarnen såg smarriga ut =)

A Cup Of Emilia sa...

Vilka fina bilder du har tagit! Och vilken vårig header! Den gillar jag verkligen. Kramar från emilia

Lina sa...

Hej!
Ja, de är så skönt att de är klart nu! Nu ska de bara piffas till lite, men de är ju de roliga! =)

va härlig din vårhinl med pärlhyacint va! Tänk att snart kan man kanske få se nåra ute också! Hoppas att solen bränner bort ALL snö fort som attan nu!

Flarnen så ju så goda ut...mmmm, min mormor gjorda alltid såna när jag var liten!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kram, Lina

Unknown sa...

Jaa, på loppis ska man kunna göra fynd, annars är det ingen riktig loppis.
Tur att man kan fynda även på ica då.
Ha en bra dag.
Camilla

Jenny sa...

Hej Karin!
Håller med dig, loppisar ska inte vara för välordnade o så ska det vara låga priser:)

Vad fint du arrangerat pärlhyacinterna där i zinkhinken!

Önskar dig en trevlig vecka!

kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Äsch, det var då otur med loppisen! Jag är inte heller så förtjust i för välordnade loppisar, det ska istället vara massor med grejer och huller om buller, då kan man göra fynd. Så jag är lite orolig när Kupan i stan håller på och organiserar om och färgsorterar osv... vad månne det bliva..?

Related Posts with Thumbnails