tisdag 30 mars 2010

Strikt och Fluffigt

Idag har det blivit lite pyntat här hemma. Det skulle kanske vara mer lockande att fixa och trixa om det inte var så himla stökigt. Renoveringen av övre hallen påverkar liksom hela huset. Det far omkring damm och det känns inte som någon idé att ge sig på en storstädning. Jag har i alla fall hittat en väggfärg som jag är nöjd med. Tror jag. Ambivalens är mitt mellannamn!

En liten krans till ytterdörren blev det. En ganska strikt variant av björkris. Får vara som den är ett tag. Sedan kanske jag drar ihop den lite mer och dekorerar med något. Men det får vänta.

Ett påskris med lite fluffiga fjädrar har också kommit in. Mitt fina, grå porslinsägg har också fått komma fram.



6 kommentarer:

Millan sa...

Häftig krans!
Får se om det blir nåt påskpynt här, det blir iaf lite penséer som lyser upp på trappan.
Ha det gott!

Marie//Tekla Maräng sa...

Härlig krans.
Nej håller man på och fixar och dammet yr då vill man inte riktigt pynta.
Gillar ägget och ditt fluffiga påskris.
Glad Påsk:)

Villa Solgården sa...

Jag tycker din dörrkrans blev riktigt snygg!!! Själv har jag hämtat ris, men längre har jag inte kommit. Och planterat penséer, men fortfarande pifflöst... ser fram mot påskhelgen då det finns mer TID!

Vet du vad, jag har något från mig till dig... hos mig! :)

Må så gott!
Sanna

Lina sa...

Hej!
Ville bara kika in och önska dig en GLAD PÅSK! =)

Ja, Lilla E fick kalla fötter när hon väl kom utklädd till dagis...då ville hon ha vanliga kläder igen...får se om de blir nåt mer försök under helgen!

Jätte fin krans du gjort till dörren, helt i min smak! Jag har en liknande på ytterdörren just nu!

Må så gott, Kram, Lina

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att kransen ska få vara precis som den är, jag gillar att det är lite spretig!
Jepp, här är det stökigt också pga ommålning.. men det är ganska skönt att ha det som ursäkt när man inte har lust att städa ;-D

Marina sa...

Fin krans, fint ägg, fint ris fint.....allt!

Hoppas vi får bra väder så det kan bli trädgårdsarbete i helgen. Kram o glad påsk!

Related Posts with Thumbnails