lördag 27 mars 2010

Vad var det som hände?!

Jag fattar inte riktigt vad det var som hände idag. Jag steg upp, och vips var klockan fem på eftermiddagen. Och jag som hade så många planer! Det som jag ändå hann med var att lösa Melodikrysset (mycket viktigt!), fira brorsonen som fyllde sju år igår och måla några färgtest på hallväggen. Färgen känns inte helt klockren. Måste nog ta en ljusare nyans. Men jag ska inte besluta något innan jag först sett den i lampsken och solsken.

En liten påsk/vårkorg blev också fixad. Skulle ju ha planterat fler penséer i balkonglådorna på förstukvisten men vädret visade sig från sin allra sämsta sida, så jag sköt upp det till morgondagen.

Imorgon blir det nog även loppis och klippning av påskris. Det är helt perfekt att ha så pass mycket björksly på tomten att man kan klippa sig ris där, flera gånger om. Ris av olika sort är bra till små blomsterarrangemang också. I korgen hamnade både björk- och sälgkvistar som dekoration.

Hoppas att Ni får en riktigt fin lördagskväll!

4 kommentarer:

Marina sa...

Idag visar sig vädret från en bättre sida tycker jag. Har precis varit ute ett bra tag.
Men oj va fort tiden går idag, nu när vi ändrat klockorna!

Jättefin korg! Kram!

Vicky sa...

Vilken jättefin korg du gjort. Det riktigt kliar i fingrarna på mig att komma igång med lite påsk/vårpyssel. Väntar bara på att vädret ska komma ikapp.

Fröken Fräken sa...

Jag säger detsamma. Vad hände med den här söndagen? Jag var på kalas, och så var den dagen över!
Ja, det är nog bra att passa på att kolla in färgen i olika ljus. Min gråa färg som jag köpte i veckan, som jag dock inte fick någon som helst med hjälp att välja i färgaffären, kan verkligen variera i olika ljus. Men jag tror att jag är nöjd!

Min Gröna Täppa sa...

Vilken härlig blogg du har, hittade hit via Marinas sida! Blir ännu mer inspirerad nu att ha en pysseldag i morgon och göra lite fint på altanen när jag ser din fina korg!

/Kristina

Related Posts with Thumbnails