fredag 2 april 2010

Lite påsk och en utmärkelse

Hallå, go´ vänner! Hoppas att ni haft en bra Långfredag. Min har tillbringats i en ganska kall, gammal gårdsbutik, där jag haft loppis tillsammans med bror och svägerska. Vi har sålt lite egna alster och ägg från brorsans höns (som jag visat tidigare) men mest "skräp" förstås. Lite frusen kom jag hem och slipade spackel i taket på ovanvåningen för att få upp värmen igen.

Några härliga, doftande äggljus från Iris Hantverk...

...och söta vaktelägg på silverfat.

Det som värmer ännu mer än att slipa, är att få en utmärkelse. Det har jag fått av Sanna med den fina bloggen Villa Solgården. Titta gärna in hos henne. Hon bjuder på fina bilder av inredning, pyssel och blommor från sitt hem, kryddat med lite feng shui.

Det ingår också i utmärkelsen att man ska berätta om sådant man blir glad av. Här är några saker som gör mig särskilt glad:

  • Mina föräldrar (världens bästa).
  • Att få bo på landet, året om.
  • Teater och musikaler.
  • Trädgård och blommor.
  • Att baka.
  • Våra fyra årstider.
  • Bra böcker och bra musik.

Nu vill jag gärna skicka den här utmärkelsen vidare till några riktigt fina bloggar som är lite nyare för mig.

  • Smultronbo Camilla skriver mycket om blommor och delar med sig av smaskiga recept. Dessutom kommer hon från Stockholm, ett extra plus i min bok.
  • NataljaOblonskaja skriver härliga, humoristiska och ironiska texter med lagom mycket flum. Det gillar jag.
  • TeklaMaräng skriver en hel del om böcker, och annat smått och gott.

Ha nu en skön påskafton imorgon, med många ägg och god mat. För min del bär det av på Konstrunda och till mitt favoritkafé Kaffestugan Alunbruket.

11 kommentarer:

Villa Solgården sa...

Ja men visst är de3t roligt att få en utmärkelse? :) Låter mysigt med loppisen, trots kylan..! :)

Nu ska jag kika in hos bloggarna som du gav utmärkelsen till!

Ha en riktigt skön påsk! (eller är det lite av ett "arbetsläger" hos dig också? vi har också börjat med övre hallen nu.)

Sanna

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till din fina utmärkelse:)
Oj blir både rörd och glad att jag fick utmärkelsen av dig, det är alltid roligt att bli uppskattad, tackar dig med många varma Påskkramar:)

Ps Kan inte lägga ut det på min blogg just nu för jag kommer inte änns in på min blogg?!

Marina sa...

Hm, det var längesedan jag var vid Alunbruket. Borde kanske ta en sväng dit en dag?

Ha en bra påskafton. Kram!

Nyanser av vitt sa...

Grattis till din award Karin.
Önskar dig en fortsatt fin påskhelg.
Kram Agneta

Ljuva lantliv sa...

Grattis till din award och Glad Påsk! Kram Anna

Vicky sa...

Grattis till utmärkelsen!

Fröken Fräken sa...

Både loppis och konstrunda under påsken? Det låter roligare än här, där allt verkar passa på att stänga under påskhelgen.. men då blir jag ju inte så distraherad från mitt pysslande.. :-)
Ha en fortsatt trevlig påsk!

Helena sa...

Glad påsk!
Kram
Helena

Hem och Harmoni Marie sa...

Önskar dig en fortsatt fin påsk! Kram Marie

A Cup Of Emilia sa...

Vad trevligt med loppis :) Vad duktig du är på att måla. Kikade på dina tändsticksaskar i ditt föregående inlägg! Kramar från Emilia

Smultronbo sa...

Tack snälla Karin för utmärkelsen! Jag är alldeles rörd! Det var min första :-)

Jag hoppas att du haft en riktigt underbar påsk!

På återhörande!
Många kramar Camilla

Related Posts with Thumbnails