måndag 19 april 2010

Ny ordning

Det blev mycket grönsaksland igår och idag, men nu är jag klar med omstruktureringen. Nya klätterstöd till ärtor och bönor måste jag ordna men annars är det redo för grönsaker. Jag har flyttat rabarberplantan, och runt den sitter gräslök. Det kan nog bli lite andra örter där också. Om det behövs kan ju stenarna flyttas ut lite.

Hade egentligen velat lägga fler rektangulära plattor utmed odlingslådorna men de tog slut. Man får ju hålla till godo med det som kan återvinnas från den egna tomten.

Hallonlandet har jag inte hunnit ge mig på än. Det tar mycket längre tid att gräva, kratta sten och flytta lådor än man tror. Hallonen ska sedan hamna bakom grönsakerna och till vänster kommer det förhoppningvis komma lite bärbuskar.

Rabarbern är placerad under kruka för att bli späd och fin.

8 kommentarer:

Nora sa...

Vad fint det blir! Du får lova att visa bilder av detta framöver också - skall bli spännande att se slutresultatet!

Vicky sa...

Oj oj oj. Det var inte lite arbete du lagt ner! Tänk vad snyggt det kommer bli när lådorna är fyllda med grönsaker. Mums.

Millan sa...

Ja jisses vad du har legat i, ska bli spännande att se hur det ser ut när det är fullt i lådorna.
Ha det gott!

Camilla sa...

Nämen åååh va fint du har gjort - vilken underbar ordning och reda!

Påmninde mej att jag måste försöka få tag på lite nya pallkragar...

Ha det gott - kram!

Helena sa...

Vad roligt med grönsaksland!!! Det skulle jag också vilja ha. Fast det verkar jobbigt att sköta. Om jag någon gång får trädgård ska jag ha jättemycket hallonbuskar. (Och en trädgårdsmästare.)

Unknown sa...

Du, det blir himla bra det där. Har funderat på att göra om mitt grönsaksland men det tycks bara stanna vid drömmar. Men ditt projekt gör att jag får en liten spark i baken och jag kanske går ut redan idag;)

Måste ju tacka för urmärkelsen jag fick av dig, blir så himla rörd. Det var ju ett tag sedan nu, det har tagit ett tag att gå igenom alla kommentarer,.... eller jag har gått igenom dem flera gånger, det är bara minnet som sviktar, skulle ha tackat för länge sedan:) Jag bara älskar urmärkelser*ler* synd bara att jag är så dålig på att skicka dem vidare.

Nu ska jag kika runt lite på din blogg, har ju missat hur mycket som helst.
Ha det bra.
Camilla

Villa Solgården sa...

Åh vad du fixar!! Det där blir ju jättebra!

Blir inspirerade att själv komma ut i trädgården och fixa med odlingsbäddarna, har köpt gödsel i dag.

Kram
Sanna

Marina sa...

Käre värld! Det ser ju suoerorganiserat och mycket arbetat ut. Snyggt!

Hoppas där kommer växa mycket gott! Kram!

Related Posts with Thumbnails