söndag 11 april 2010

Nytta, både inne och ute

Vilken härlig söndag det blev! Mitt mål för dagen var att bli klar med målningen av taket i hallen (förlåt att jag tjatar om denna hall, men mitt liv kretsar runt den för tillfället) och det lyckades faktiskt. Men vädret var ju så underbart att jag blev tvungen att göra lite nytta utomhus också.

Det blev krattning på lärkplatsen och i hörnan mot vägen. Eftersom denna hörna är väldigt ovårdad, och gräset fick växa sig högt där förra sommaren, så var det mycket att kratta nu. Väldigt skönt när det var klart. Tanken är att jag ska jämna ut marken lite och sedan ska det hamna lite olika buskar där. Jag vill gärna få det lite mer insynsskyddat men ändå inte sätta någon häck.

Dessa raringar, som jag glömt namnet på, kom fram efter krattningen.

Lite slut är jag nog nu, efter både målning och krattning. Axlarna och ryggen tar lite stryk men det får det vara värt. Imorgon ska jag köpa väggfärg och sätta igång med snickerierna i hallen, förutsatt att jag inte får rycka in och vicka någonstans förstås. Ha det gott, alla!

6 kommentarer:

Smultronbo sa...

Jag håller med dig! Vilken dag! Jag har dock spenderat större delen inomhus på Trädgårdsmässan vilket var trevligt det också! Jag hann ändå med att rensa lite i rabatterna, vilket gav mig härliga vårkänslor.

Ha en riktigt underbar vecka!

Kram Camilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Javisst är det härligt med tiden utomhus nu, jag njuter för fullt!

Så spännande med hallen, du visar väl kort sen?
Själv går jag o väntar på att vår målare ska höra av sig så vi kan boka ett datum. Vi ska få hjälp med att tapetsera lite här hemma.... jag längtar.

Ha en fin vecka och lycka till med målningen! Kram Marie

Marina sa...

Bra jobbat att hinna både ute och inne. Här prioriteras ute nu men eftersom vi ska ha kalas för sonen i helgen så kommer det bli en del städning och putsning här inne också denna veckan.

Kram!

Huset vid ån sa...

Så fint det blommar hos dig Karin....Ett stort Lycka till med hallen! Vårkramar till dig! Therese

Ljuva lantliv sa...

Ska bli spännande att få se din hall när den är klar! Kommer inte heller på vad dom söta blommorna heter!? Fina är dom i alla fall. KRAM Anna

Jenny sa...

Hej Karin!
Hoppas det gått bra med hallen!
Ser fram emot att få se bilder här på bloggen sen:)

Jättesöta blommor, har inte heller koll på vad de heter?

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails