onsdag 7 april 2010

Sånt som är lätt och sånt som är svårt.

Det har varit en verkligt härlig trädgårdsdag här i Skåne. Jag var ute på eftermiddagen och klippte bort gammalt ris i rabatterna. Det var varmt och skönt i solen, så arbetet gick hur lätt som helst. Det är verkligen mycket som har kommit igång i rabatterna. Trädgårdsstormhatten, riddarsporren och malvan har kommit långt.

Den första humlan tumlar runt bland balkonglådans påskliljor.


Vackra körsbärsblommor ovanpå kaminen.

Inomhus går saker och ting tyvärr inte lika lätt som med rabatterna. Började måla halltaket i måndags kväll men det blev en sorglig historia. Den nya färgen fäster inte ovanpå den gamla, utan går att dra ner i stora sjok. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Himla jobbigt eftersom jag inte vill fortsätta med väggar och snickerier innan taket är färdigt. Jag får fortsätta slita mitt hår imorgon och försöka komma på en lösning.

9 kommentarer:

Marina sa...

Det där hände oss i vårt sovrum, att nya färgen lossnade alltså. Minns inte vad vi gjorde men det vår i färgaffären vi fick hjälp i ala fall.

Härligt att du också kunde vara ute i går. Man får sån energi! (kan ju kanske behövas när det iten går som du vill där inne!?)

Kram!

Unknown sa...

Visst är det härligt nu. Just nu regnar det här och jag är magsjuk inte så roligt!
Men till helgen då blir det nog lite trädgårdsstädning.
Vilket gigantiskt påskägg ni åt på påskafton!
Kram Anna

Vicky sa...

Jag börjar inse att jag nog måste flytta till skåne. jag blir ju grön av avundsjuka varje gång jag ser vår bilder från södra delar av landet. Synd att trädgården min inte också blir grön av avundsjuka. Den är mest brun.

Fröken Fräken sa...

Låter som att det är någon gammal typ av färg som är målad i halltaket, kanske limfärg?!Förmodligen måste man skrapa bort all gammal färg...
Men hur vårigt har inte ni det, blommor utomhus och allt? Här är det någon meter snö kvar än..

Huset vid ån sa...

Jag måste börja med att säga att din header är ljuvlig så fin....Och underbara bilder som du fotat ute i naturen! Hoppas att det ordnar sig med halltaket! Önskardig en trevlig helg! Kramis Therese

propellern sa...

Vilken fin blogg du har:) Kommer att kika in här lite mer...

/Anna

Norregård sa...

Ljuvliga bilder!!!
Kikar in och önskar Trevlig Helg!!!
Det där med att färgen inte fäster hände mig....Jag fick slipa om alltihop och börja om....

Kram Kram Malin

Huset vid ån sa...

Tack för titten, Hoppas att solen skiner på dig idag! Här har tyvärr inte solen visat sig ännu....Ha en trevlig dag! Kram Therese

Kamomilla sa...

En humla? oj... det känns ju verkligen vår!
Harm med taket. Tak är ju eländiga annrs också att måla. Hoppas du får det löst!
Kamomilla

Related Posts with Thumbnails