fredag 28 maj 2010

Here comes the sun, (hoppas jag)

Efter en regnig eftermiddag kom solen tillbaka igen. En skön avslutning på arbetsveckan att ta en kopp te på trappan till altanen och bläddra i nya numret av Lantliv. Klippa gräslök till middagen är heller inte helt fel, eller att titta på liljekonvaljerna som snart slår ut i hörnan vid avenbokhäcken.

Löjtanantshjärtat blommar för fullt. Snyggt när solen skiner genom bladen.

De första blommorna på prydnadsapeln Mary har slagit ut. Men jag tror att den, liksom jag, vill ha lite värme nu. Imorse när jag åt frukost kunde jag titta ut på en frostig gräsmatta. Förhoppningsvis ska väl järnnätterna vara över snart och den riktiga sommarvärmen komma.

Slutligen kan man ju undra vad som hänt med våra vanliga framgångar i det här landet. Inget fotbolls-VM och ingen ESC-final! Det är ju för eländigt. Nog kommer jag väl se finalen imorgon i alla fall, och heja på Tyskland (!) som har den enda lite roliga och annorlunda låten, och en och annan VM-match kommer det säkert också bli, men det får bli bättring för Sverige snart. Jag vill kunna sitta i tv-soffan och heja på svenska hjältar igen.

5 kommentarer:

Marina sa...

Frosten klarade vi oss utan här men kallt var det.
Idag har jag hunnit en del ute och det är härligt att titta på allt vackert som blommar och växer.

Kram!

Lotta Sultan sa...

tack för kommentaren på min blogg! jag har gjort ritningen i illustrator.
ett illustrationsprogram för mac.
lotta

Huset vid ån sa...

Så fint din löjnatshjärta blommar, det är nånting som jag skulle vilja ha i min trädgård! Hoppas att du får en bra dag! kram Therese

Fröken Fräken sa...

Kan det vara möjligt att vi här uppe ligger bättre till?!! Ingen frost alls, det var det evigheter sedan! Men däremot bladlöss i miljoner...
Ja, jag kollade på ESC igår, och det var ju som att man satt och väntade på Sverige hela tiden. fastän man visste att bidraget inte var med...

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin
Vilka vackra bilder du visar från din trädgård. Önskar dig en fin måndag
Kram Agneta

Related Posts with Thumbnails