onsdag 5 maj 2010

Någonting lättsmält

Nu har jag äntligen läst ut Sense and Sensibility av Jane Austen. Inte äntligen för att den är dålig, utan äntligen för att det tagit så lång tid att läsa ut den. Att läsa Austen på engelska tar en evinnerlig tid eftersom ögonlocken faller ihop efter bara någon sida på kvällen. Det kräver för mycket koncentration.



Därför blev det något betydligt mer lättläst nu. Min gamla klasskamrat, Andreas Carlssons bok Live to win, ska väl inte vara så svårläst inbillar jag mig. Kan bli lite kul att se om man känner igen något av det han skriver.

Det blev ett kort inlägg idag också. Nu ska jag äta middag och sedan blir det ett varv i trädgården. Kanske har det dykt upp något nytt.

3 kommentarer:

Marina sa...

Jaha, så du har kända klasskamrater du!
Just nu läser jag Mia SKäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst". Bra!!!

Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilket sammanträffande att vi båda bott i England i början av 90-talet (91 var jag där som au-pair) och minns The darling buds of may:)
Har för mig att en ung Cathrine Zeta Jones var med, hade varit kul att se den serien igen:)

Har oxå läst Jane Austen på engelska, håller med, det kräver koncentration!

Spännande att du o Andreas var klasskompisar, ska bli kul att höra vad du tyckte om hans bok.

Ha det gott!

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Vad spännande för dig att läsa boken av Andreas när ni är gamla klasskompisar! Först tyckte jag att han var lite "dryg" men efter flera intervjuer med honom så har jag helt ändrat uppfattning av honom. Han verkar väldigt ödmjuk o trevlig! Önskar dig en Trevlig helg! Kram Therese

Related Posts with Thumbnails