tisdag 4 maj 2010

Omskolad

Det blev inte överdrivet mycket gjort nu på eftermiddagen. Kände mig lite seg och trött i kroppen. Varje vår blir jag snuvig, svidig i ögonen och börjar nysa omotiverat mycket. Vägrar tro att det kan vara allergi. Förnekelse är kanske inte rätt medicin.

Lite växter blev i alla fall omskolade. Här är det chili som kommit i större krukor och får vänja sig lite vid vårsolen utomhus. De har en så fin grön färg. Nästan som björkarna här utanför. Ser fram emot att blodboken ska slå ut. Den ser rosa ut när kvällssolen skiner på de små nästan utslagna bladen. Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Kommer du att sälja chili sedan? Det ser ut att bli många plantor och det blir väl frukt på alla osv *ler*! Jag tänkte plantera några chilifrön jag med, av en typ jag fick utomlands (kanske har de hunnit bli för gamla!)
:)

Marina sa...

Blodbok låter fint, jag gillar ju mörka blad.
SÅ du har hunnit omskola idag, jag vattnade bara. Har ju egentligen tid denna veckan men är inte riktigt van vid att de tär tid för att dra i gång saker bort åt kvällen och dessutom är jag ingen kvällsmänniska. Jag är som mest effektiv i början av dagen och sen avtar energin efter 12 tror jag.

Kram! (har sprungit nu!)

IreneL sa...

Vad roligt att du hittade till min blogg! Vilka fina chiliplantor du har!
Ha det bra nu! / Irene

Huset vid ån sa...

Vad jobbigt för dig att få nysa o snörvla nu på våren....Men jag tycker du är så energisk o duktig i din trädgård. Ha en bra dag! Kram Therese

Related Posts with Thumbnails