tisdag 25 maj 2010

Vårvindar friska

Nu har det äntligen mojnat lite och molntussarna rör sig förbi i ett ganska stilla mak. Annat var det tidigare idag. Vindbyarna tog tag och ruskade om rejält i träden, och i de stackars buskar som jag planterat idag. Själv blev jag nästan dränkt av de skyfall som kom helt plötsligt.

Snöbollsbuske ut mot vägen.

Min tomt är en hörntomt och två vägar möts utanför. I just den hörnan är det ganska fritt. De förra ägarna satte upp ett Gunnebostaket men så mycket buskar och träd finns där inte. Det har jag försökt råda bot på idag. Trots att jag planterat fem buskar så ser man inte så mycket skillnad. Än. Jag hoppas att de ska växa till sig riktigt bra och förhindra lite av insynen. Det blir bara en bild på buskarna, eftersom det bara är en som blommar. (Förmodligen så hårt driven att den får en chock av att komma i jorden och bli utsatt för väder och vind). Den första blomman på min "Mary"-apel har slagit ut idag men den ville inte låta sig fotograferas i vinden. Det får bli en annan dag.


Det mesta var förresten svårt att fota i blåsten. Det gick inte att få skärpa på något. En av mina älsklingsblommor, poetnarcissen, var i alla fall ganska still. De blommar just nu uppe på iriskullen.

Nu blir det snart första delfinalen i ESC på tv och sedan hopp i säng. Imorgon drar sista omgången med utvecklingssamtal igång. Ska bli skönt när det är gjort. Kram!

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Har precis bänkat mig framför tv:en för semifinal 1! (Herr Fräken är dock försvunnen...) Jag kan då säga att det syns inte att det skulle vara dåligt väder på dina foton :-) Har du något bra tips förresten hur man kan bli av med lite små envisa myror som följde med hem i det ena olivträdet?...

Gillberg sa...

Hu ja vad det är onödigt att den där vinden ska förstöra en solig dag som idag. Men som sagt solig är den ju iaf... ;D

En snöbollsbuske är bland det sötaste jag vet av blommande buskar! Söt och söt förresten... De kan ju bli ordentligt stora. Men de har liksom den där fluffiga molnkänslan över sig. Gillar förresten alla Viburnum (Olvon). Tåliga, snabbväxande, vackert blommande och många av dem har även vackra bär. Helt i min smak!! :D

Kram Ellinor på Gillberg

Nyanser av vitt sa...

Hej Karin,
Vilka fina bilder. Ser ut att vara kanonväder men skenet bedrar kanske...
Lycka till med de sista utv.samtalen
Kram Agneta

Related Posts with Thumbnails