onsdag 9 juni 2010

Nöjd!

Hej Bloggvänner! Hoppas att allt är bra med er. Själv mår jag alldeles prima faktiskt. Bara två skoldagar kvar innan sommarlovet, och sedan någon extra dag nästa vecka. Jag kommer nämligen att få vara kvar på skolan där jag jobbat i år och då behöver jag vara med på någon planeringsdag nästa vecka. Jag får inte jobb på heltid men i alla fall mer än jag har nu. Det är nog tack vare era hållna tummar, tror jag. Så TACK! Känns underbart att gå på sommarlov och veta vad jag ska göra till hösten. Det är första gången på tre år.

Jag kom hem ganska sent, men eftersom jag köpte planteringsjord på vägen var jag ju "tvungen" att plantera lite. Det blev Mårbackor och luktärtor i kitteln som jag köpte på loppis i påskas. Jag gillar verkligen både färgen och formen på kitteln. Den är lite bucklig, och sprucken i botten, men det gör inget. I botten måste det ju ändå vara hål om man ska kunna plantera i den.

Hoppas att det kommer att blomma snart i den. Åtminstone pelargonerna är på gång. Luktärtorna kommer väl att dröja ett tag. De ska förhoppningsvis sätta igång att klättra uppför stöden snart. Om de nu inte är för tjocka.

Jag snickrade ihop en ny bänkskiva till mitt planteringsbord också men det visar jag en annan dag.

Ha nu en fin avslutning på veckan och tack igen för alla uppmuntrande ord angående jobb. Kram!

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

GRATTIS! Ja, det är inte klokt egentligen att man skall ha det så, inte veta hur det kommer att se ut fast man är vuxen... få se om jag tvingas jobba innan operationen ... men vem ger mig jobb? och vad skall jag leva av annars?
Som sagt: Grattis till dig! Njuuuut nu!
:)

Hem och Harmoni Marie sa...

Vad kul att det gick bra med jobbet! Skönt att inte ha den oron med sig under sommaren och semestern.

Ha det gott och tack för din krya-på-dig hälsning.
Kram Marie

Jenny sa...

Hej Karin!
Men vad skönt att du får jobba till hösten oxå, grattis!!

Vad fint du har planterat där i din kittel:)

Kraam Jenny

Tigris Predikantan sa...

Menar du som ungefär då jag träffade sambon: höll i honom och har så gjort i snart 30 år *ler*!

SKOOGSTROLLET sa...

Ja, du med tanke på hur många olika sorters växter det finns så är det ju inte konstigt om man inte känner igen allt. Egentligen hade jag nog behövt en flora över ogräs för dem kan jag ju klara mig utan. :-)

Dessutom tror jag att minnet är sämre om jag inte har fångat växten med kameran för då kan jag ju gå tillbaks och titta. Å andra sidan är det ju spännande att se vad det blir. Kanske är det en kvarleva sedan pojkvännen valde fröer till rabatterna och allmänt kaos rådde där.

Villa Solgården sa...

Skönt för dig med jobbet!!

Vilket fint och bra kärl du hittat! Mårbacka + luktärt låter som en ljuvlig kombination!

Du undrade hur jag gör mitt te! Hihi, det låter ju avancerat när man säger att man gör sitt eget te ;). Jag bara lägger färska blad från myntan i en tesil och häller på kokande vatten och låter dra en stund, brukar också ta en sked honung. För att kunna njuta av teet på vinterhalvåret torkar jag dem i vår matkällare, låter dem hänga på ett rör i taket (och täcker för fönstret så det blir mörkt) i ca 6 - 8 veckor. Sedan delar jag och lägger i tätslutande glasburk. Äppelmyntan har jag fortfarande inte provat men det ska bli spännande. :)

Kram kram!
Sanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så vacker det kommer att bli med luktärtorna i den baljan!!! Mina ärtor är så små ännu men jag hoppas de tar sig, luktärtor är så vackra!! Mari.

Related Posts with Thumbnails