fredag 18 juni 2010

Nytt på altanen

Idag blir det en liten titt på altanen. Jag snickrade ihop en ny bänkskiva till mitt planteringsbord för ett tag sedan. Förra året använde jag en gammal dörr men den for så illa av regnet förra sommaren så det blev läge för en ny. Ytan ska slipas av lite och sedan ska skivan kanske få någon färg men annars är jag nöjd. Den fyller sin funktion. Jag har redan använt den vid plantering av diverse sommarblommor och tomatplantor.

Bockarna är från IKEA.



Ett favoritredskap i trädgården är den här lilla planteringsspaden. Den kommer från vårt lantställe och är mormors gamla. Den är smidig och har en skön patina.

I år har altanens blå krukor fått sällskap av petunior, stäppsalvia och lobelia som jag drivit upp från frö. En riktigt mörkröd hängpelargon planterades i den höga, smala krukan som jag fått av en före detta chef. Tyvärr vet jag inte vad pelargonen heter. Plantskolan är tyvärr ganska usel på att sätta ut namn på växterna.

Nu tar jag bröllopspaus och återkommer till bloggen på söndag. Hoppas att Ni får en riktigt härlig helg. Kram!
PS. Någon kanske undrar vad det var för en överraskning som jag fick igår. Det var faktiskt det som jag anade. Nämligen ett lastbilsflak med jord. En superbra överraskning som snabbt kommer att slukas till olika trädgårdsprojekt. Tack pappa!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefint, keep up the good work!

Marina sa...

Så fint det blev med bockarna och "skivan".

Ha en bra helg! Kram!

Villa Solgården sa...

Det ser jättemysigt ut att stå där vid planteringsbordet och pyssla!

Kul att du drivit upp lite blommor själv!!

Ja bröllopet var underbart, underbart....

Kram kram!!

Fröken Fräken sa...

Härligt med en sådan plats att kunna bre ut sig på med blommor. Här klämmer jag ihop mig på balkongen och det är inte precis helt idealiskt....

Lina sa...

Hej!
Vilket fiffigt planteringsbord! Mitt lilla från Netto har mest blivit ett avlastningsbord =) Men de funkar ju de me..

Har hemm är de också en och annan blå kruka. Har 2 stora kvar på altanen som ska fyllas i veckan. De är mina luktärtor som ska planteras där. Lite sen i år med de...

Må så gott & ha en bra vecka, kram Lina

Related Posts with Thumbnails