onsdag 2 juni 2010

Skäl för namnet

Nu börjar det äntligen blomma i vita rabatten, bland de blommor som jag satte i slutet av april. Både den vitblommiga brunnävan och dagliljan "Joan Senior" har stora knoppar. En liten söting som börjat blomma så smått är spetsmössan. Det är verkligen en växt som gör skäl för namnet. Den ser ut som en skir liten mössa av spets, i alla fall på lite håll. Bladen är också fina, tycker jag.

Vet inte om ni kommer ihåg chilin som jag hade omskolat för en månad sedan. Nu har den i alla fall vuxit till sig bra och har små knoppar. Kul att det kan fungera att driva upp sådant även utan växthus och inglasat uterum.

Såhär såg chilin ut den fjärde maj...

...och såhär ser den ut idag.

Nu är det snart dags att fara iväg till grillkväll med klassen. Det blir korvgrillning och brännboll i det lokala friluftsområdet. Terminen börjar onekligen lida mot sitt slut. Ha en fin kväll, alla!

6 kommentarer:

Marina sa...

Då är ni i Stackedala skulle jag tro???

Kul med chilin! SÅ stora är inte mina trots växthus minsann.

Vilket kanonväder det varit idag. på min lediga dag o allt!

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Chili har jag aldrig testat, kanske dags för mig också att prova.

Ha det gott och ha en trevlig kväll!
Kram Marie

PS. Jag pausar ett tag till o hoppas att inspirationen kommer tillbaka...

Marina sa...

förresten så står min buskpion på det mest skyddade stället vi har. De tär kanske itne så skyddat om amn jämför med vad många andra kan åstadkomma. Här blåser det en hel del nämligen.
När jag kan maila igen ska jag maila en översiktsbild.

Kram!

Huset vid ån sa...

Tack snälla Karin för dina rara o omtänksamma ord inne hos mig...Kram Therese

Millan sa...

Det hjälpte att slå näven i bordet och bli förbannad ;) underbart väder för både grillning och trädgårdsarbete.
Ha det gott!
Kram

Fröken Fräken sa...

Det som jag kan sakna från skolans värld är just alla trevliga aktiviteter när sommarlovet står för dörren.. känns inte riktigt som om det är sommar innan man fått spela brännboll eller sjungit i kyrkan...

Related Posts with Thumbnails