onsdag 30 juni 2010

Udda inslag

Vän av ordning undrar nu kanske: "Visade hon inte vallmon från altanrabatten för bara några veckor sedan? Finns det inget annat att visa?". Jo, visst finns det det. Men jag blev tvungen att fota denna katt bland hermelinerna. Färgtemat i rabatten är rosa och blått, med inslag av lila. Men den här orangea skapelsen bara dök upp mitt i den rosa plantan. Jag vet inte hur det kommer sig. Ett "freak of nature"...

Se bara här vilken skillnad det är mellan den rätta färgen och nykomlingen.

På väg hem idag fick jag syn på en annan udda varelse uppe på ett ladutak. Jag var bara tvungen att stanna bilen vid vägkanten och fota. Snabbt som attan, ifall den skulle flyga sin väg. Motljuset hann jag inte fundera över, jag vara bara glad att han fastnade på bild. Ja, nu bor man i Skåne på riktigt!

Ha en fortsatt fin kväll!

5 kommentarer:

Marina sa...

Den där näbbfiguren ser man inte jätteofta. Trots att jag alltid bott i Skåne!

Kram!

Jenny sa...

Wow, coolt att du hann fånga fågeln på bild!!

Lite kul när det dyker upp en oväntad färg bland blommorna sådär:)

Ha en fortsatt bra dag Karin!

kraam Jenny

Millan sa...

Ja ibland dyker de upp de där helt felplacerade blommorna (inte storken...=) jag näns oftast inte dra upp dom de är vackra ändå även om de är i fel sällskap.
Ha det gott!

Vitt och Blått sa...

Ibland blir det sådär! Min sockertoppsgran fick en stor kvist vanlig gran mitt i sig. :) Någon som fått ett litet barn leveraret? Storken kommer och levererar! :) Roligt att du hann fånga den på bild. Kram E

skapa och inreda sa...

Fina bilder! Om man vill ha bebis i huset ska man passa på att niga för storken när den visar sig:)
Trevlig helg/Annika

Related Posts with Thumbnails