måndag 19 juli 2010

Rara Rosor

Nu har fler rosor börjat blomma. Framför allt flera av dem som jag själv valt, och inte bara de som jag flyttat. Det är lite extra roligt att den lilla Winchester Cathedral, som jag planterade i vita rabatten i slutet av april, verkar trivas så bra. Knopparna är rosa men sedan blir den vit.




I altanrabatten finns just nu tre rosa rosor. Det är Leonardo da Vinci, Souvenier de la Malmaison och Spirit of Freedom. Jag skulle gärna ha en Cottage Rose eller en Mme Boll också. Förra året ville inte Spirit of Freedom blomma alls men nu har den massor av knoppar.

Souvenier de la Malmaison är en favorit och den har blommat snällt varje sommar sedan jag planterade den.

I går jag på loppisjakt och min plan var att jag skulle ha massor av spännande saker att visa här nu. Inte en enda liten pinal var värd att få med hem. Däremot har jag besökt tre av Skånes sunkigaste gårdar och det var ju en liten prestation i sig. Även om jag inte hittade något att ta med hem så var det en skön dag med massor av otroligt vackra vyer. Imorgon ska jag fortsätta måla fönster. Idag grundmålade jag, så nu är det bara två lager slutfärg kvar.

7 kommentarer:

Millan sa...

Mmm jag frossar med i rosor, de blommar för fullt fortfarande de flesta av dom.
Ha det gott!

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, så vackra rosor du har.
Jag var tvungen att ta bort en stor klätterros förra året när vi målade huset, men nu ser jag att några små grenar börjar växa igen, jag som trodde den var nere för räkning. Hoppas att det kan bli rosor där nästa år igen...

Lycka till med fönstren... kram Marie

Marina sa...

Jaha, sunkiga gårdar så trevligt då! Nej så klart inte men ibland vill det sig liksom inte när man letar loppissaker.

Så många rosor det finns! Dina är jättefina och jag har inte någon av dem.

Kram!

Annika Christensen sa...

Ja de var rara. Vilka ljuvliga färger. Har alldeles för lite rosor har jag kommit på.
Ha det gott
annika

Rosor och ruiner sa...

Ja, tyvärr är det ofta så för mig med, man tänker sig att man skall hitta det där lilla extra...sen finns det absolut ingenting som man vill ha. Men en dag så..:O)
Vackra rosor!

Pilo sa...

Detta inlägg fick mig att le. Man vet, det hade kunnat varit så att du sprungit på det perfekta fyndet...

Lina sa...

Hej!
Oh, så vackra rosor! Jag har ju bara en ända futtig buske eller pinne här hemma =) I våras klippte jag den hej vilt och nu har den fått 5 eller 6 blommor! Nästa år ska jag vara ännu mer djärv när jag klipper!

Nu är de inköpsstopp på pelargoner...hittade tom 4 stendöda i friggeboden som jag glömt...de skar i hjärtat, men ja, ja...så är de!

Må så gott & ha en fortsatt skön sommar! Kram, Lina

Related Posts with Thumbnails