onsdag 25 augusti 2010

Casablanca

Vips så var det onsdag igen. Idag var jag bara hemma och mellanlandade efter jobbet, innan jag skulle hem till en kollega på kvällen. Att göra en runda i trädgården var inte någon speciellt rolig upplevelse. Saker hade blåst iväg och vissa blommor såg helt sönderpiskade ut. Vinden är helt sanslös idag. Flera av mina tomater hade gått av och låg längs altangolvet. Inte alls någon rolig syn.

Min orientaliska lilja Casablanca är i alla fall fin. Bilden är visserligen tagen igår men den stod faktiskt upp idag också. Doftar helt ljuvligt gör den också. Det måste nog bli fler liljor i rabatterna, tror jag.

Tack för att Ni fortsätter att titta in trots att inläggen kommer så glest!

4 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad fin den liljan är, ståtlig.
Ja det har verkligen regnat och blåst så jag förstår att det mesta ligger ner i trädgården.
Kramar:)

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, usch vilken blåst det varit. Jag hann som tur var att plocka in mina pelargoner innan så de blåste inte sönder...

Hoppas ni hade kul hos din kollega och ha en trevlig helg! Kram Marie

Marina sa...

Jättefin lilja!

Ja, fy va det har stormat, nu får det vara nog.

Kram!

Huset vid ån sa...

Vilken vacker lija, jag kan känna den goda doften ända hit....Hoppas att du haft en bra helg! Kram Therese

Related Posts with Thumbnails