måndag 30 augusti 2010

Mitt-emellan-tid

Blommorna i förstukvistens balkonglådor såg för eländiga ut så de fick hamna på komposten. Då vill man ju gärna ersätta dem med något. Svårt, tycker jag. Det är liksom en mitt-emellan-period just nu. Inte är man sugen på ljung och kål ännu, och sommarblommor är ingen idé.

Det fick bli något annat. Cyklamen är höst på något sätt men jag tycker ändå att dessa var lite somriga i färgen.

Jag har inte varit så mycket för det där med gräs tidigare men detta var fräscht, och man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.

Helgen som gick var fin och fullspäckad. I lördags var jag på trädgårdsdagen vid Bäckaskogs slott. Jag kom hem med lite smått och gott som jag kanske visar en annan dag. Igår var det operation "gräva pionrabatt". Den är nästan klar nu. Den visar jag också en annan dag. Det är förresten inte mycket till rabatt ännu. Bara en massa tom jord. Jag har alldeles för få pioner helt enkelt. Eller också är den bara överdimentionerad. Tanken är ju att den ska fyllas av en massa härliga pioner. Så småningom...

4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Klarar de nattemperaturen på 5-6 grader?
:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad härligt det låter med grävande utav en pionrabatt. Lyckos.
Ja det är lite svårt med blommor just nu för man vill ju inte ha för höstigt redan.
Du fick det snyggt där på farstukvisten.
Kramar:)

Marina sa...

Jaha, så du var också där!

Skulle gärna gräva en nya rabatt men jag behöver ingen faktiskt så det får vara så med det.
Lite fräscht i krukorna vill jag också gärna ha nu och jag köpte alunrot och cyklamen bla till det.

Kram!

Fröken Fräken sa...

..och hos dig blir jag inspirerad till att ge blommor utomhus en chans. Men så tittar jag på termometern och undrar om det ens är lönt med ljung..? Fast till helgen ryktas det om att vi ska få hela +16 grader! Sicken värmechock!!!!

Related Posts with Thumbnails