tisdag 3 augusti 2010

Några fynd och en ynklig skörd

I lördags skulle jag titta till brorsans får igen och då råkade jag hamna på en loppis på vägen dit. Inte alls planerat, men ändå. Jag gjorde några små fynd. En stor påse med gamla knappar. Bra till diverse pyssel. Fyra vita smultronplantor av sorten Snövit. Var jag ska plantera dem har jag ingen aning om än. Två glasljusstakar för en tia. Jag hade en av samma sort sedan tidigare och jag tänkte att det kunde vara kul att ha tre stycken istället. Ja, så kan det gå när man ska titta till en flock får!

Jag måste visa min lilla "skörd" hallon. Den är ynklig, jag vet. Men jag är så glad att plantorna som jag flyttade med från vårt lantställe har klarat vintern och faktiskt bär lite frukt (jag har tjuvsmakat ett och annat tidigare också). De är så himla goda och smakar Ingarö-sommar. Flera nya, fina skott har också skjutit upp ur jorden.

Idag har jag, bland annat, flyttat på lite växter. Jag visar nog före-och-efter-bilder imorgon.

1 kommentar:

Marina sa...

Ja, som det kan gå när man ska titta till får!

Så roligt att det blir hallon på plantorna. VIsst är det kul att ha växter som har en historia, som man fått eller som man köpt på något ovanligt sätt eller som man flyttat med sig.

VI har hösthallon och där har börjat komma några hallon mne den stora skörden dröjer ett tag till. Goda är de!

Kram!

Related Posts with Thumbnails