söndag 17 oktober 2010

Det blev svart

Det blev inköp av ny höstjacka i fredags. Jag var på väg att köpa en röd först, men så ändrade jag mig och valde en svart istället. Det är enklare att kombinera svart med till exempel mössor och halsdukar, och därför fick det bli det.

Jag var ute nu på förmidagen för att fota bland annat jackan. Frosten kan göra nästan vad som helst fint. En vissen renfana blir jättefin med frost på.

Annat svart som jag köpte i fredags var en ny kaffebryggare från Krups. Jag har haft en vit av samma sort i flera år, men nu hade tebryggningstillsatsen gått sönder och det var dags för en ny. Att tebryggningen fungerar är viktigt eftersom jag inte dricker kaffe. Det fick bli en svart den här gången eftersom jag tycker att det passar bra i mitt kök.


Jag köpte förresten mer te också. Kassen från The Spice Tree passar perfekt in i det svarta temat. Nu ska jag ha en ljus och färgglad fortsättning på söndagen. Önskar er detsamma.

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Svart är praktiskt i köket: man ser genst vad som måste diskas m.m *ler*!

Unknown sa...

http://www.vindsromantik.blogspot.com/
... jag har 2 bloggar...

Snygg jacka, man har ju det mesta i svart, varför ändra.
Vilken frän bryggare, jag har börjat att ha mera svart till allt mitt vita.

Önskar dej en underbar vecka
Kramar
/Maggan

Millan sa...

Det blev en svart för mig med i år igen men som du säger så är det enklare att byta halsduk och vantar efter humör.
Ser att du med reagerade över kväll/ eftermiddags himlen i torsdags, den var verkligen magisk.

Ha det gott!
Kram

Marina sa...

Svart är fint!

Håller med om att te är viktigt. Jag dricker inte heller kaffe.
Vi borde verklgien träffas och drick te och prata trädgård ihop.

Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Härlig jacka du har.
Te är jag lite dålig på att dricka.
Ha det gott;)

Related Posts with Thumbnails