söndag 24 oktober 2010

Karaktärstestet

Föreställ Dig att Du ska gå in i en mysig butik, där Du vet att de har en massa fina saker som Du kommer att vilja köpa. Tänk Dig också att Du i förväg bestämt att Du inte ska köpa något till Dig själv. Väl inne i butiken ser Du allt fint som Du skulle vilja ha och upptäcker dessutom att de har 30% rea på alla krokar och knoppar. Hur gör Du?

A: Du tänker att Du hade ju bestämt Dig för att inte köpa något till Dig själv, dessutom har Du ju ingen användning för nya knoppar just nu. Alltså avstår Du från köp.

B: Du resonerar med Dig själv om var Du skulle kunna placera knopparna och kommer fram till att Du faktiskt har användning för dem. Dessutom är de ju nedsatta med 30%, så Du slår till.

C: Du slår till direkt, utan att fundera över var de skulle kunna användas eller vad de kostar.

Om du svarat;
A: Du är en fin och karaktärsfast människa som står vid Ditt ord och inte agerar överilat.
B: Du har visserligen någon form av ekonomiskt sinne men Din karaktärsfasthet är tveksam.
C: Du har ingen karaktär överhuvudtaget. Du agerar på impuls utan några som helst tankar på följderna.
Ja, nu kan Ni ju fundera på vilket av svarsalternativen Ni tror stämmer in på mig.

Ha en fortsatt fin söndag!

5 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

haha.......
ja det där med karaktär kan ju vara lite jobbigt ibland :)
Håkan

Bea sa...

Hej!
Kul att du ville delta i min utlottning!

Rolig test! Hmmm...måste jag analysera mig, blir antagligen A-

Trevlig kväll! /Bea

Marina sa...

Hm, jag känner nog itne dig på så sätt att jag vet så mycklet om din karraktär men jag tror att du köpte några krokar.
Jag hade nog köpt men bara om jag kunnat komma på ett användningsområde för dem. Ett nuvarande eller troligt kommande.

Kram!

Huset vid ån sa...

Det var ett bra test...Fniss!

Hoppas att du haft en bra helg!
Kram Therese

Camilla sa...

Ha ha - det var ett bra test:) Vet att jag själv är väldigt svag för dessa nedsatta priser...men jag är även lite snål så jag handlar faktiskt inte så mycket som jag verkligen inte har planerat.

Vad jag gissar på dej - det är ju lite svårt. Men med tanke på bilderna av de svarta, supersnygga knopparna så kanske du föll för frestelsen - även om du egentligen inte behövde dem:) Tycker du har gjort ett fynd i alla fall!

Ha en skön tisdag - kram!

Related Posts with Thumbnails