söndag 31 oktober 2010

Sista dagen i sommartid

Har mest spenderat tid med jobb framför datorn idag. Var bara ute en kort sväng när solen äntligen tittade fram. Det var riktigt skönt ute.

Inne lyser en härlig cyklamen, som jag fick förra helgen, upp i tillvaron. Jag gillar ju som bekant rosa, så den är helt i min smak.

Den lilla pallen kommer från vårt gamla sommarställe och jag målade den vit för ett antal somrar sedan. Den var grön och röd innan, om jag inte missminner mig.

Lyktan har några år på nacken och står framme året om. Den försvinner bara över julen.

Imorgon är det väl officiellt vinter, eftersom vi byter tid. Men nog känns det väl fortfarande som höst ute? Ska nu ställa om klockan innan jag kryper till kojs. Go´natt!



PS. Det blir lite förvirrande när man själv ställer om till vintertid innan datorn gör det. Då publiceras inläggen imorgon, innan det liksom blivit imorgon.

5 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilket fint arrangemang där med lyktan och blomman. :)

Vi har tyvärr haft en del regn de sista dagarna men idag har jag tänkt vara i trädgården lite. Kanske en tur till skogen också för lite mossa och blåbärsris att dekorera med.

Ha en härlig söndag! Kram Marie

Marina sa...

Det var inte kanonväder i går men ändå skönt på något sätt. Var ute en hel del och räfsade löv i massor.
Jag ska nog köpa mig nya cyklamen idag. De är så fina!

Ha en bra söndag! Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fint du har det på den lilla fina pallen.
Jo det är väl höst ett tag till...
Kramar:)

Ljuva lantliv sa...

Tittar in och önskar dig en fin ny vecka!

Kram Anna

Fröken Fräken sa...

Nejnej, inte är det vinter bara för att det är vintertid. För det blev ju verkligen inte sommar bara för att vi ställde om klockan till sommartid, det minns jag mycket väl! ;-D Behöver också en blomma som lyser upp här, när solen vägrar göra det.. undras om man kan frakta hem lite blommor frånSthlm, för inte hittar man något i blombutikerna här...

Related Posts with Thumbnails