torsdag 28 oktober 2010

Trogen

Idag damp mitt favoritnummer av tidningen Lantliv ner i brevlådan. Julnumren är, enligt mig, alltid bäst. Det var ett julspecialnummer som fick mig att fastna för tidningen från början. Det var jultidningen 2004 och sedan dess har jag knappt missat ett nummer.

Såhär såg det numret ut. Det innehåller bland annat två sillrecept som vi fortfarande gör (det ena visserligen oftast till midsommar, men ändå). I årets julnummer finns också ett sillrecept som verkar intressant, apelsinsill med smak av stjärnanis.

Numera är tidningen betydligt tjockare, men innehåller också mycket mer reklam än då 2004. Kanske var det lite bättre förr?
Nu stundar snart helgen och då ska jag läsa tidningen lite mer ingående. Nästa vecka är det höstlov i skolan och jag jobbar bara måndag, tisdag och onsdag. Ska bli skönt.

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag fick ett julnummer från Drömhem o trädgård i förra veckan. Känns tidigt men det är ju så att vi närmar oss med stormsteg.
Jag brukar också gilla julnummer men här om året blev jag jättebesviken på amelias julnummer. Framsidan lovade väldigt mycket men innehållet tilltalade mig inte alls.
Kan nog bli så att jag köper Lantlivs julnummer och ett nummer som jag absolut ska köpa är den nya Hembakat som kommer med sitt andra nummer i mitten av november. Mmmm.....

Idag är jag ledig som kompensation för en lördag som vi jobbade i början av oktober. Nästa vecka är det utbildning/föreläsningar måndag och tisdag sen är jag ledig.

Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller med om att Lantlivs julnummer är det bästa på hela året.
Låter skönt med lite ledighet.
Kram:)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Karin, vilken läckert frostigt ros ovan och ja, visst är Lantlivs julnummer toppen, jag bläddrar i dem som är flera år gamla, tur att trenderna inte förnyas sååå snabbt, till jul är mycket ok:) jag älskar jultidningar, allihopa! Men Lantliv är ngt speciellt.... tack för att du är med i min tävling, ha en bra helg. Mari.

Related Posts with Thumbnails