tisdag 16 november 2010

Lever på hoppet...

...om att det någon gång ska vara så ljust när jag kommer hem, att det går att fota vettiga bilder. Men tji fick jag, även idag. Då tyckte jag ändå att jag åkte från jobbet i rimlig tid. Håll tillgodo ändå med några bilder av den lilla "grupp" jag har utanför ytterdörren.

Om jag kunde klona mig skulle jag skicka hem halva mig själv för att tända ljusen. Det vore så trevligt att mötas av levande ljus på förstukvisten när man kommer hem.

Att lärkkottarna är så tacksamma att dekorera med, gör att jag ännu inte bestämt om jag ska ta ner min andra, och sista, lärk eller ej.

Ha det gott!

9 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Nej, nu är de inte lätt att vara en aktiv bloggfotograf! =) De är mörk när man åker och mörkt när man kommer hem. Jag passar på att fota på helgen, så jag har lite bra bilder på lager att använda...

Fin dekoration på trappan, vem skulle inte vilja kliva in där och hälsa på!

Må så gott, Kram, Lina

Marina sa...

Snyggt! Men klarar ljusen sig? Blåser de inte ut menar jag. Jag brukar sätta gravljus i lyktor för då är de tända när vi kommer hem. Mys!

Kram!

Pilo sa...

Vilken fin plantering!

Millan sa...

Vad fint det blev, den hade stått inne i finrummet hos mig.

Ha det gott!
Kram

Mjuka sa...

Håller med dig ang ljuset, känns som om det är mörkt alla dygnets 24 timmar, Vilken fin grupp som du har utanför din dörr
kram Malin

Camilla sa...

Åhh va vackert!

Bilderna ser jättefina ut trots mörkret. Håller med dej om att det är alldeles hopplöst att försöka fotografera när man kommer hem. Jag försöker göra som Lina skrev ovan - fota på helgen och spara:)

Ha det gott - kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Ja, det är helt värdelöst att försöka få till bilder till bloggen på vardagarna. Under dygnets få ljusa timmar sitter man på jobbet..
Vad fint du dekorerat med ljusen:)

Kraam Jenny

Villa Solgården sa...

Vilket mysigt arrangemang - och vilken vacker header!!

Tack för att du blev upprörd inne hos mig :) Det låter väl helt galet, men det är så skönt när andra blir lika upprörda som mig över det jag skrev om. Vi ofrivilligt/frivilligt barnlösa är ju knappast en stor grupp i samhället, i vår ålder... men ska för det kunna respekteras som alla andra.

För mig känns det att även om vi blir föräldrar i framtiden kommer hjärtat slå lite extra för alla barnlösa. Vill inte "slå bort" de här åren som om de aldrig funnits.

Ha en fin torsdag och hoppas du kan fota lite mer i helgen :) Jag borde ha samma problem, men har tyvärr inget fint arrangemang att fota.. :)

Kram!
Sanna

Helena sa...

Men håll med om att det SER UT som om blommorna heter höstflox!!!
Kram
Helena

Related Posts with Thumbnails