måndag 29 november 2010

Vackert land

På väg hem från affären igår tog jag en omväg på småvägar för att kunna norpa granris någonstans. När jag satt där i bilen, det gnistrande landskapet med inbäddade Skånegårdar for förbi och en nyinköpt jul-CD i stereon spred julstämning, kom jag tänka på en helt annan låt. Bo Kaspers Vackert land. Det är så sant som de sjunger "vackert land, vackert land, vackert land vi bor i".

Granris hittade jag också. Så nu är både ris och belysning på plats runt förstukvisten.

Ikväll blev det två sorters matbröd bakat och dessutom såg jag den lysande "Våra vänners liv" på SVT1. Upptäckte till min glädje att det blir skidskytte i dagarna fem, från och med onsdag.

3 kommentarer:

Millan sa...

Visst bor vi vackert!
Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja nog är det ett vackert land alltid och inte blir det sämre utav att njuta av dina bilder.
Kram:)

Fröken Fräken sa...

Oj, skidskytte? Ja, då får her Fräken maka sig från tv:en, för det ska jag också kolla på!
Jag kan ju helt enkelt inte låta bli att tänka på hur vackert det skulle vara i ditt landskap om det inte låg någon snö där.. men du vet ju hur jag är när det gäller vinter! ;-D

Related Posts with Thumbnails