lördag 4 december 2010

Nu behöver jag...

...er hjälp. Jag har en julgardin som jag broderade för många år sedan. Den satt alltid uppe, från första advent, i mitt kök när jag bodde i lägenhet.

Problemet nu är att alla mina fönster är för stora. Den passar inte någonstans. Den är väl ungefär 10-15cm för kort på båda sidorna för att passa i ett av mina dubbelfönster. Hur ska jag göra för att kunna använda den, tycker ni? Det är synd att inte kunna ha den uppe med tanke på jobbet jag la ner på att sy den. Den måste förlängas på något sätt, men hur? Jag kan tänka mig att klippa, sy och förändra nästan hur mycket som helst. Men det ska ju helst se naturligt ut. Är det någon som har ett bra förslag så är jag tacksam för tips.

4 kommentarer:

Marina sa...

Du har väl inte krockat? Läser att det varit en krock mellan Linderöd och Äsphult.

Gardinen är verklgien ett arbete som måste lunna användas. Hm... Försöka hitta samma vita nyans och sy till en bit på varje sida. Dölja sömmarna genom att låta kappan bölja sig lite precis där.

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Tyvärr är jag ingen sömnadsmänniska....så jag hoppas någon annan kan komma med nåt bra tips!

Ha en fin andra advent! Kram Marie

Marie-Louise sa...

Kan man inte "sy" in denna gardin i en helvit gardin, typ så att denna fina gardin hamnar i mitten av den vita gardinen...
Fast jag är ingen symänniska så jag är nog inte rätt person att svara egentligen.
Hoppas verkligen du listar ut hur du ska göra för den är grymt fin :)

Villa Solgården sa...

Det enda jag kan komma på är att sy ett kuddfodral av den (en lång fast låg kudde) - för den är ju otroligt fin och måste få synas. :)

Jag köpte själv julgardiner på loppis igår för att sy kuddfodral av, vi får se hur det blir med den saken...

Kram!

Related Posts with Thumbnails