tisdag 18 januari 2011

Chokladpolka

Kom hem i vettig tid även denna tisdag. Och då hade jag ändå hunnit till frissan efter jobbet. Skulle egentligen bara boka en tid men hon kunde klämma in mig mellan två andra kunder och det tackade jag ju inte nej till.

Sedan jag kom hem har jag också hunnit slipa lite, måla lite och baka kakor. Julkakorna var slut och jag hade sådana där Nigella-chokladknappar hemma, som jag ville testa. Receptet är egentligen kakor med cashew-nötter men man kan byta ut dem mot vilka godsaker man vill. Eftersom jag hade polkagrisar kvar från julen så fick det bli en choklad- och polkakombination. Mycket lyckat, faktiskt.

Det var oväntat lätt att krossa polkagrisarna i morteln. Knapparna var också riktigt bra. Smälter inte sönder på samma sätt som blockchoklad. Det är säkert en massa fiffiga E-nummer som åstadkommer detta.

Varsågoda! Ta för er...

2 kommentarer:

Gillberg sa...

Mmmmm!!
Vilken strålande idé!
Ser farligt gott ut också. Är nämligen ett riktigt kakmonster... ;)
Kram Ellinor på Gillberg

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack, det var underbart goda :)

Ha det gott, kram Marie

Related Posts with Thumbnails