söndag 30 januari 2011

Solig söndag

Visst har det varit skönt med blå himmel och ett helt annat ljus idag? Energin räcker till på ett helt annat sätt när man ser solens strålar. Jag har ägnat en stor del av dagen åt att klippa, nåla och mäta ett av de tyger jag köpte i torsdags.

Annars funderar jag mycket på sommarens odlingar. Jag har fått de fröer jag beställt från Impecta Fröhandel. Mina fröer från Runåbergs fröer har ännu inte kommit. I år har det blivit många sorter som jag inte testat förut. Det kommer nog bli lite problem när jag ska förkultivera så mycket inomhus. Jag har inte riktigt plats, men det ska nog ordna sig på något sätt. Where there´s a will, there´s a way!

Ser fram emot att se den snygga Kornvallmon "Wilk´s Picotee" i min färgstarka rabatt. Hoppas att den får så vackra färger och krusiga kanter som på bilden.

Trist att Sverige inte lyckades ta bronset i handbollen. Vi var ju så nära! Nu är det snart dags att laga middag. Det blir cannelloni med räkor och lax. Jag blev inspirerad av Camillas recept, men jag gör en egen variant på det.

Ha en fin kväll!

8 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt med fröer. Det löser sig nog skall du se med att för så inomhus men visst blir det lite trångt och pyssligt ett tag.
Ha det gott:)

Hanna sa...

Härligt med fröer.
Ha en bra söndagskväll.
kram
Hanna

Marina sa...

Så många spännande fröpåsar! Jag fick några till idag som Camilla och jag beställt tillsammans. Ser så klart mycket fram emot lovveckan då jag kan komma i gång att odla lite.

Kram!

Livet på Vestergård sa...

Så härligt att få börja fundera på fröer och blommor. Jag väntar på att få se hur många av de lökar jag satte i höstas som kommer upp nu i vår.
Kram Kicki

Millan sa...

Ja visst var det synd på handbollen.
Jag har med fått lite frö som snart ska i jord, har samma problem som du med plats inomhus, ska bli skönt när jag kan börja använda växthuset.

Ha det bra!
Kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Visst blir man både piggare o gladare när solen visar sig....
Vad energisk du o duktig du ha varit.

Hoppas att du får en fin vecka!
Kraaam Therese

Nyanser av vitt sa...

Vilken trädgårdsmästare du är vännen. Ja visst var det synd på bronset men ett stort fall framåt :O)
Sköt om dig
Kram Agneta

Anonym sa...

I've read some good stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how so much effort you place to create any such great informative website.

Also visit my page; click here

Related Posts with Thumbnails