lördag 22 januari 2011

Under ytan

Vet inte riktigt vad jag inbillade mig när jag tog en tur runt på tomten idag med kameran i högsta hugg. Att hitta något litet vårtecken, kanske? Jag har minsann sett små krokusblad titta fram på andra bloggar. Men inte här, inte. Min varmaste rabatt är nog inte tillräckligt varm.

Istället upptäckte jag att det blivit översvämning i diket nere vid komposten när det smälte en massa snö förra veckan. Nu hade det frusit på igen och fina mönster hade bildats i isen. Det hade fastnat bubblor där under isskorpan också. Ganska läckert faktiskt.


Nu ska jag snart njuta av lite nykokt jordgubbskräm till sista Stjärnorna på slottet. Ha en fortsatt skön lördag, alla Ni fina där ute i bloggvärlden!

8 kommentarer:

Marina sa...

Ja, finns inga krokusblad att njuta av får du väl njuta av annat, som iskonst, så länge. Snart nog så töar det nog hos dig också.
Jordgubbskräm är ju så gott!

Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gott det lät med jordgubbskräm. Kommer solen dyker det nog snart upp vårtecken hos dig, här dröjer det mycket längre. Jättefina bilder du tagit, den med bubblorna var häftig.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Ha en fin söndag!
Kram
Hanna

Susanne sa...

Här ser man inte heller annat än snö och is,,Längtar efter våren och värmande sol..kram

Mjuka sa...

Hi, hi, jag tror att det är lite för tidigt än.
Nu längtar man verkligen!
Kram Malin

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilka fina mönster i isen!

Jag såg oxå sista Stjärnorna på slottet, det var riktigt bra tycker jag!

Ha en trevlig vecka!

kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Vilka vackra bilder du har tagit...
Mums, vad gott det lät med jordgubbskräm!
Här tittade vi också på stjärnorna på slottet.

Hoppas att du får en bra vecka!
Kraam Therese

Marie//Tekla Maräng sa...

Så gott det lätt med hemgjord jordgubbskräm-
Iskonst det är snyggt det.
Kram:)

Related Posts with Thumbnails