tisdag 1 februari 2011

Gareth och rosa tulpaner

Så var ännu en vanlig tisdag-arbetsdag avklarad. Helt utan katastrofer eller galna utbrott. Har jag nämnt att jag är lärare? ;)


På Ica var det rea på vissa tulpaner. De var väl lite för utslagna enligt handlaren. Men jag kunde inte motstå dem, när de nu bara kostade 15 spänn och hade en sån ljuvlig färg. De är ju rosa. Say no more...

Ikväll blir det garanterat sista avsnittet av Kören för min del. "Galenskap!" utropar säkert vissa av Er, "det är ju Bygglov på 4:an samtidigt!" Jo visst, men jag ääälskar Gareth Malone.

Ha en prima kväll!

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

För 15 kr kan man visst "stå ut med" lite utslagenhet. Vissa blommor brukar tyna bort hos mig medan de fortfarande är i knopp, så jag skulle nog hur som helst satsa på blommor som är lite mer å gång.

Jo, jag brukar spraya antingen med spray från Biltema eller Clas Ohlson. Biltema har fler nyanser, men kvalitetsmässigt tycker jag att CO är bättre (och vad sugen jag blev på att spraya nu då!) Jag brukar aldrig sandpappra! Det blir nästan alltid små repor och de fyller inte sprayfärgen igen, utan de syns tydligare istället. Däremot kan man använda en primerfärg som kan täcka en del ojämnheter, men hels ska det man sprayar vara så slätt som möjligt.

Marina sa...

Fina tulpaner!

En arbetsdag utan utbrott o annat otrevligt ska man alltid vara glad för.

Kram!

Related Posts with Thumbnails