onsdag 16 februari 2011

Hemmafyndat

Visst är det konstigt att man kan göra fynd hemma hos sig själv? Som att man inte vet vad man har i sina egna gömmor. Igår "hittade" jag den här asken i ett skåp. Jag visste ju att jag hade den, men har liksom aldrig lagt märke till motivet tidigare.

Flickan i den rosa klänningen har faktiskt rullskridskor på fötterna. Jag undrar vad pojken gör också. Det ser ju ut som att han står framför en kakelugn, men jag tror att han håller på att stoppa pengar i någon sorts automat.

Inuti står mormors namn och födelseår. Jag undrar om hon har skrivit dit det själv. Jag tror faktiskt det. Trots att det är en ganska racklig ask så har den till och med ett lås. Tyvärr saknas nyckeln.

Nu står den i alla fall framme ett tag med lite fula tändsticksaskar inuti.

Jag ska, hör och häpna, krypa till kojs redan nu. Klockan är inte ens halv tio och det är väldigt tidigt för mig. Men kudden ropar på mitt stackars huvud som jag haft ont i hela kvällen, dessutom kommer jag nog inte kunna låta bli att läsa några kapitel.

God natt alla rara bloggvänner!

2 kommentarer:

Hanna sa...

fint du visar.
kram
hanna

Susanne sa...

Så kul när man ser sina saker man haft jätte länge på ett helt annat sätt ,,ja fyndar i sitt eget hem...Härlig lite ask...Kram

Related Posts with Thumbnails