söndag 27 februari 2011

Mycket väsen för ingenting

Jag köpte två amaryllislökar i lagom tid innan jul. I alla fall trodde jag att det skulle bli i lagom tid. Den rosa blommade snällt vid nyår men den röda, som verkligen skulle ha blommat till jul, har väntat till nu med att slå ut.

Och inte blev det någon sensationell blomning, med en massa klockor heller. Tre ganska ordinära, röda klockor och en endaste liten stängel. Jag tycker det är ganska ynkligt faktiskt. Borde man inte få en spektakulär blomning som belöning när man fått vänta så länge?

Imorgon är det dags att gå till jobbet igen, efter en veckas sportlov. Inte skulle jag ha tackat nej till en vecka till, men man får väl vara glad att man fick en vecka i alla fall. Nu blir det dessutom hårdkörning fram till påsk, med nationella prov för alla mina treor. Jag passar på att njuta av söndagens sista skälvande timmar nu. Kram...

9 kommentarer:

Hanna sa...

Börjar också efter en vecka lov i morgon.
kram
Hanna

Marina sa...

Fin men inte så värst speciell.

Jaha så man har redan ändrat det där med nationella prov? Visst var väl det i tvåan, femman och nian tidigare? Sonen går i åttan nu och han har nog inga i år. Dottern ska ha en del framöver. Hon går första året på gymnasiet.
Vi kan väl enas om att vi startar nedräkningen till påsklovet redan nu? Då får jag lov hela veckan, inga utbildningsdagar som det var på detta lov.

Ha det så bra!
Kram!

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo det tycker jag ju att amaryllisen hade kunnat bjuda på lite mera *glamour* när den väl blommade.
Men den är fin.
Kramar:)

Mjuka sa...

Känns ju lite konstigt att den blommar nu:-) Men fin är den!!
Kram Malin

Hildas hem - Sofia sa...

Den tog minsann god tid på sig. Jag tycker att den blommar fint - men jag är inte så duktig på det där med blommor :)

Ha en fin måndag!
//Sofia

Rester till middag sa...

Här är en pedagog till som ska köra nationella med 3:orna för första gången.
Spännande och kul!

Fin blogg du har förresten!

Linda sa...

Hej på dig! Vilken trevlig blogg du har!
Kul att du hittat till min blogg. Och roligt att du gillar mina skrynkelsockor! Jag använder stickor 3,5 när jag gör dom. Men sticker du "spännt" så passar det med stickor 4. Lycka till!

Kram Linda

Tina sa...

Den var något sen i starten, om man säger så. Jag längtar tills allt blir som vanligt igen, tom allt det tråkiga. Det känns att det börjar bli vår, tycker jag. Du ska se att påsken är här i ett nafs..

kram kram

Susanne sa...

Ville bara kika in för att önska en bra dag..kram Susanne

Related Posts with Thumbnails