söndag 20 februari 2011

Sportlovet...

...kunde väl knappast ha börjat bättre. Igår var jag på konsert i Malmö Konserthus. Det var Helen Sjöholm som var där och sjöng tillsammans med sitt duktiga band. Det blev mycket från skivan Euforia men även en del annat, som till exempel musik från Aniara, Elvis Costello och en fantastiskt duett med Jojje Wadenius. Riktigt, riktigt bra!

Efteråt åt vi på en restaurang i närheten. Jag åt en jättegod gösfilé. Verkligen inte det jag äter till vardags. Jag är ju, som ni kanske vet, inte någon fiskfantast men det här var verkligen jättegott. Till och med bättre än pilgrimsmusslan som var ett av tillbehören. Chokladkakan till efterrätt var inte heller helt fel.

Malmö är inte en stad som jag besöker speciellt ofta, och inte är det särskilt enkelt att hitta där heller. Det är lätt att hamna fel när gator byter namn på mitten.

Till sist måste vi väl ha något sportrelaterat i det här inlägget! Och vad kan då passa bättre än att säga grattis till Maria P-H för bronset och till Jens Byggmark för silvret idag. Det stämmer nog att Sverige har världens bästa slalomlag (även om vi inte vann lagtävlingen). Nu stickar jag vidare och sedan blir det Solsidan.

Kram,

4 kommentarer:

Marina sa...

Har precis tittat på Solsidan. Gillas!

Din stickning ser fin ut och är ju bra lovsysselsättning. JAg ska jobba i morgon och lite på tisdags eftermiddag men i övrigt är jag ledig.

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Så mysigt med konsert och restaurangbesök.
Och vad härligt med en veckas ledighet.. :)

Ha det gott, kram Marie

Tina sa...

Helen Sjöholm är så duktig!
Lät som en dunder god middag, pilgrimsmusslor är så gott, tycker jag. Färgen på garnet är så fin, jag har börjat gilla blått igen...

Ha en bra sportlovsvecka, här blir det vanligt jobb för hela slanten.

Kram Tina

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilken trevlig söndag du hade med både konsert och restaurangbesök!

Ha det bra!


kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails