tisdag 8 februari 2011

Stormigt dygn

Det var en rejäl storm som drog in över Skåne i natt. En hel massa elände förde den med sig. Det var nästintill omöjligt sova i natt. Strömmen gick helt och hållet, efter en massa småavbrott, vid halv fyra och kom inte tillbaka förrän på eftermiddagen. Att sminka sig i stearinljusbelysning och borsta tänderna när man knappt har något vatten är inte helt enkelt, kan jag tala om. Dessutom hade den ena garageporten vridits av gångjärnen. Men jag lever. Och det som inte dödar, härdar. Eller?!

Inomhus gör jag i alla fall tappra försök att skapa vårkänslor. Har tagit in några grenar slån. Det gjorde jag förra året också, och de var så fina när de små, små vita blommmorna slog ut.

I bakgrunden syns kudden jag köpte i fredags. Rosa såklart. Jag hade tänkt ha den nyansen på väggarna i övre hallen, men jag fegade ur i sista stund. Det blev en väldigt mycket svagare ton. Men då går det ju att vräka på med textilier och annat i rosa istället.

Det var ju rea på ljus också. Har jag förresten nämnt att rosa är min favvofärg?! ;)

Nu hoppas jag på en lugn natt, med god nattsömn och fungerande el. God natt!

2 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, herregud vilken storm. Jag bor ju strax norr om Gbg men här blåste det på så vi låg vakna vid 4-tiden... Kan tänka mig hur det var nere i Skåne/Blekinge.

Härligt med lite vårfärger :)

Ha det gott, kram Marie

Marina sa...

Då var vi alltså två som kanske såg lite halvskumma ut i går. Jag sminkade mig också i skenet av ett stearinljus nämligen. Inte lätt! Det storma verkligen rejält här och det dunkade och slog överallt hela natten. Konstigt nog så hade inget gått sönder.

Strömmen kom vid halv 5 på kvällen och då var här ganska kallt i huset.


Hoppas det dröjer ett bra tag till nästa storm.

Kram!

Related Posts with Thumbnails