måndag 21 mars 2011

Empirisk studie

När jag kom hem fick jag för mig att jag skulle fota snödropparna för att jämföra med förra året. Har det kommit längre, kortare eller ligger det lika? Lustigt nog hade jag fotat snödroppar den 22 mars förra året. Bara en dag senare alltså.

Dessa är fotade förra året.

Såhär långt har de kommit här hos mig.

Det man kan konstatera är väl att det kommit lite, lite längre i år. Dessutom ligger det inte kvar någon snö på tomten längre och det fanns det förra året. Så våren är nog lite tidigare i år.

Nu ska jag bjuda upp till ett isterband! (Lite Staffan och Bengt-humor från 80-talet). Ha en fin kväll alla rara!

2 kommentarer:

Marina sa...

Isterband klarar jag mig utan men snödroppar är mycket söta.
Här blommar de också fint nu och så sen som våren var förra året vill vi inte ha den i år. Passar hur bra som helst alldeles NU!

Våriga kramar!

Tina sa...

Jag är urdålig på att dokumentera vad som var vad tidigare år. Får köpa mig en sån där almanacka där det går att fylla i..
Jag har inte varit ute i trädgården på några dagar, så vem vet vad jag hittar där. Dina blommor är såå fina!

KRAAAM

Related Posts with Thumbnails