onsdag 30 mars 2011

Kalla mig gärna tjatmoster

Nu tycker ni säkert att jag tjatar. Men det går så bra med både tomater och chili, att jag måste visa bilder på de små sötingarna. De omskolades från pluggbrättet till lite större krukor i helgen. Chilin ligger minst en halv månad före, jämfört med förra året. I år har jag dessutom köpt "riktiga" fröer. Förra året tog jag kärnor från en chili jag köpt på ICA. Årets variant heter Espelette.


Notera vad som dekorerar brickan där krukorna står.



Tomaterna går också bra. Förra året hade jag tre sorter och i år skulle jag ha två tänkte jag. Det blev fyra. Hm. Undrar vad som gick snett?



Sommarblommorna är förstås också på gång. De är ganska ynkliga ännu så länge. På bilden är det Flitig Lisa och Blåparasoll.


6 kommentarer:

Tina sa...

Inget tjat för mig inte, tycker att det är fantastiskt med personer som kan odla fram det jag köper..
De ser väldigt fina ut, sköra och på G. Det kommer säkert att bli en bra skörd framöver!

Kram

Nyanser av vitt sa...

Du är så duktig som driver upp egna små plantor. Mentos var ordet ja...tack Karin
Kram Agneta

Marina sa...

OM du hör någon som tassar in hos dig i natt så kan det ev. vara jag. Skulle nämligen kunna tänka mig att göra ett byte. Dina små har kommit längre än mina!
Jag omskolade faktiskt mina idag trots att de är för små för det. Ingen tillväxt har skett på länge nu och jag fick nog helt enkelt. Det får bära eller brista.

Kul för dig att det växer!

Kramar!

Susanne sa...

Så härligt va duktig du är...Jo säkert skulle jag klara men jag tror jag skulle glömma bort dom så jag låter bli i år kanske nästa år...Kram

Millan sa...

Oj, vad många du har. Och vad stora de är.
Det ser så rent och bra och naturligt ut på något vis med de hemmagjorda krukorna, en krukmakare ligger numer på min "önska sig lista".
Ha det gott!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Tjata på du Karin:-) Det finns ju nästan inget så vackert som fröplantor... speciellt i hemmagjorda krukor!
Ha det gott, kramkram H.

Related Posts with Thumbnails