torsdag 24 mars 2011

Karin vs Dammråttorna, 1-0

Ibland kan det vara bra när vädret sätter käppar i hjulet. Evighetsprojektet kratta-gräsmattan har kört fast ordentligt. Är det inte regn, så är det kyla eller vind. Idag var det det sistnämnda som satte stopp för fortsatt krattning. Det är liksom ingen idé att försöka samla ihop löv när det blåser halv storm.

Men som sagt, inget ont som inte har något gott med sig. Jag stannade inne och städade hela huset istället. Skönt, tyckte jag. Inte bra alls, tyckte dammråttorna.

För ovanlighetens skull har jag placerat en blommande växt på byrån i sovrummet. Där är det verkligen sällan växter. Den lilla ranunkeln får väl stå där ett tag, men sedan behöver den nog mer ljus.

Visst är ranuklar vackra blommor? Tänk att det går att ha så många kronblad på samma gång.

Och nog är det skönt att det är fredag imorgon alltid. Jag ska dessutom träffa lite gamla kollegor på kvällen. Ska bli kul att se dem igen.

Ha en fin fredag!

3 kommentarer:

Tina sa...

Hi hi, kunde inte låta bli att le vid din beskrivning av städningen.
Mina dammråttor ligger risigt till idag, städdag utan dess like ska bli!

Ha en skön fredag och kväll med vännerna! KRAAM

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Marina sa...

Gillar ranunkler mycket!

Käppar i hjulet är bra ibland och om det blir käppar i hjulet i helgen så blir det brödbakning här, om inte så vill jag vara ute.

Kram!

Related Posts with Thumbnails