söndag 6 mars 2011

Övervintrare

Vilket vårväder vi har haft idag! Hade det inte varit för att jag absolut inte kan avstå från all sport på TV, så hade jag nog varit ute betydligt mer idag.

Nu är det inte mycket snö kvar.

Men om det är bra väder när jag kommer hem från jobbet de närmaste dagarna ska jag ut och kratta framsidan av tomten. Det står två stora dubbelbjörkar där. När vi hade storm för några veckor sedan blåste det ner vansinniga mängder av torra grenar. Det ser alltså mer än skräpigt ut på gräsmattan.

Lampskärmen köpte jag på Åhléns i onsdags.

En hel del av mina övervintrade pelargoner börjar ta sig ordentligt. Några av dem är bara små bruna stumpar. Bland annat min Silver Celebration. Hoppas det ändå finns något liv där bland rötterna. Fuchsiorna verkar ha klarat vintern i källaren bra i år. Jag är barnsligt förtjust i fuchsior.

Ha en riktigt fin vecka!

11 kommentarer:

Tina sa...

Tänk så enkelt man säger det nu, ska bara gå ut och kratta lite.
Känner en så stark glädje över att vintern äntligen börjar släppa taget nu.

Kram Tina

Millan sa...

I dag lyser en svag sol över byn men det är hur många minusgrader ute som helst så jag stannar inne.
Det ser ut som alla mina pelargoner dog i år, de har stått för kallt verkar det som. Nåja jag har så smått börjat köpa på mig nya på mässan i helgen.

Ha det gott!
Kram

Marina sa...

Skönt att höra att fler än jga tittade på skidor istället för att vara ute. Jag var iofs ute också men jag såg hela femmilen.
Räfsa björkgrenar behöver även jag göra. Finns en hel del och jag har planer på att göra ett risstaket av det faktiskt.

Ha en fin vecka!
Kram!

Hildas hem - Sofia sa...

Kratta?! Det var längesedan sist. Jag längtar faktiskt efter det nu när jag tänker efter :)

Ha en härlig tisdag!
Kram Sofia

Nilla Q sa...

Åh, tänk den som kunde få gå ut och kratta på gräsmattan! Jag ser på bilderna att gräset kommit fram hos er. Här har vi fortfarande en halvmeter snö:-(

Men det är ju ändå mars, snart måste det bli vår!

Ha en bra dag!

kram Pernilla

Pilo sa...

Du har nog helt rätt när det gäller vad som är flickigt och pojkigt. Lustigt att man ens oroar sig över sånna saker.

Vad härligt att ni fått vår. Här är det fortfarande en massa snö men jag glädjer mig åt all asfalt jag ser och hoppas snart få se tussilago.

Ha en fin dag!

Nilla Q sa...

Men din stackare som inte tycker om semlor! Du får göra som en annan bloggerska skrev - ta igen det på våffeldagen;-)

Kram pernilla

Smultronbo sa...

Hej Karin,

Dina pelargoner verkar ha klarat sig galant över den kalla vintern!

Jag har också nyligen plockat ut mina pelargoner från vintervilan och de verkar alla ha klarat vintern. Två av mårbacka pelargonerna har redan små blomknoppar!

Ha en riktigt härlig helg!

Kram Camilla

A House With A View sa...

Vad häärligt att kunna vara ute och kratta nu!! Här ligger snötäcket tjockt, grrrr. Och vad kul att se att blommorna börjar ta sig!

Önskar dig en fin dag!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt med pelargoner som har övervintrat och som vill spira igen.
Dom flesta av mina dog så därför blev det lite skott köpta på mässan.
Kratta låter riktigt härligt i mina öron.
Ha en skön start på veckan
Kramar:O)

Fröken Fräken sa...

Ja, här har man också fastnat framför tv:en för att kolla på skidåkning! Tyvärr kan jag inte gå ut och kratta, men vill jag gå ut och skotta en meter snö, så är det inga problem att ordna...

Related Posts with Thumbnails