lördag 5 mars 2011

Vår i luften

De här söta teburkarna köpte jag på min lilla shoppingtur i onsdags. Visst får man sommarvibbar av dem? Jag passade på att besöka Åhléns eftersom jag hade 20% på heminrednings-avdelningen. Burkar kan man ju heller aldrig få för många av, eller?

Ganska smart med det lilla fönstret också, så man kan se hur mycket som är kvar i burken.

Idag har solen visat sig, för första dagen på länge. På mindre än ett dygn har det blivit så gott som snöfritt här i "köldhålet på åsen". Riktiga vårkänslor infinner sig. Inte för att det är så värst skönt ute med kraftig vind, men det ser i alla fall skönt ut inifrån huset.

Ikväll blir det nog mellons andra chans, trots allt. Har tyckt att bidragen i år varit ganska bedrövliga. Har inte en enda favorit. Den brittiska serien Downton Abbey däremot, är en riktig favoritserie för närvarande. Ha en skön kväll alla fina bloggläsare!

3 kommentarer:

Marina sa...

Tack för tipset om teburkar. Jag letar nämligen efter nya.
I morgon ska jag ut och känna våren har jag tänkt.

Ha en bra kväll!
Kram!

Fröken Fräken sa...

Jag håller med dig; burkarna var söta och våriga (och naturligtvis kan man inte få för många burkar!) och årets bidrag i Melodifestivalen har inte varit i min smak alls, och jag brukar ju vara värsta festivalfantasten...

Hanna sa...

Roligt att du ville vara med i min tävling.
kram
Hanna

Related Posts with Thumbnails